کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

برای بچه ها، طلاق می تواند مانند یک فقدان شدید باشد، از دست دادن والدین، از دست دادن یک خانواده واحد، یا از دست دادن زندگی و روتینی که قبلا به آن عادت کرده بودند.

برای بچه ها، طلاق می تواند مانند یک فقدان شدید باشد، از دست دادن والدین، از دست دادن یک خانواده واحد، یا از دست دادن زندگی و روتینی که قبلا به آن عادت کرده بودند. شما به عنوان والد می توانید با کمک به فرزندان خود در ابراز احساسات خود به آنها کمک کنید تا اینگونه بر اساس نظر مشاوران قبل ازدواج در غم از دست دادن این فقدان، غمگین شوند و با شرایط جدید سازگار شوند. اگر شما نیز در شرایطی هستید که نمی دانید با فرزند خود چگونه برخورد کنیدف این مقاله می تواند رهگشا شما باشد، پس لطفا تا انتهای آن همراه ما باشید.

راهکارهایی برای برخورد با فرزندتان

گوش کنید. فرزندتان را تشویق کنید تا احساسات خود را به اشتراک بگذارد و واقعاً به آنها گوش دهد. آنها ممکن است در مورد چیزهایی که شما انتظارش را نداشتید احساس غم، از دست دادن یا ناامیدی داشته باشند.

به آنها کمک کنید کلماتی برای احساسات خود پیدا کنند. طبیعی است که کودکان در بیان احساسات خود مشکل داشته باشند. می توانید با توجه به حالات روحی آنها و تشویق آنها به صحبت کردن به آنها کمک کنید.

بگذارید آنها صادق باشند. کودکان ممکن است به دلیل ترس از آسیب رساندن به شما تمایلی به در میان گذاشتن احساسات واقعی خود نداشته باشند. بگذارید بدانند هرچه می گویند اشکالی ندارد. آنها ممکن است شما را به خاطر طلاق سرزنش کنند، اما اگر نتوانند احساسات صادقانه خود را به اشتراک بگذارند، کار سخت تری برای آنها پیش خواهد آمد.

صحبت کردن در مورد طلاق را به یک فرآیند مداوم تبدیل کنید. با بالا رفتن سن و بلوغ کودکان، اغلب سوالات، احساسات یا نگرانی های جدیدی در مورد آنچه اتفاق افتاده است، دارند، بنابراین ممکن است بخواهید بارها و بارها به همان موضوع بپردازید.

احساسات آنها را تصدیق کنید. ممکن است نتوانید مشکلات آنها را برطرف کنید یا غم آنها را به شادی تبدیل کنید، اما برای شما مهم است که به جای نادیده گرفتن احساسات آنها، آنها را بپذیرید. شما همچنین می توانید با نشان دادن اینکه درک می کنید، اعتماد را القا کنید.

بگذارید بچه ها بدانند که آنها مقصر نیستند!

بسیاری از بچه ها بر این باورند که با طلاق ارتباط داشته اند، به یاد می آورند که زمان هایی را که با والدین خود دعوا کرده اند، نمرات ضعیفی دریافت کرده اند یا دچار مشکل شده اند. برای کمک به فرزندان خود از این تصور غلط به این نکات توجه کنید:

دلیل طلاق خود را دوباره به آنها یادآوری کنید: تکرار کنید چرا تصمیم به طلاق گرفتید. گاهی اوقات شنیدن دلیل واقعی تصمیم شما می تواند کمک کننده باشد.

صبور باشید: ممکن است به نظر برسد که بچه‌ها یک روز «آن را دریافت می‌کنند» و روز بعد احساس می‌کنند مطمئن نیستند. سردرگمی یا سوء تفاهم فرزندتان را با صبر و حوصله درمان کنید.

اطمینان بخشید: هر چند وقت یکبار که نیاز دارید، به فرزندان خود یادآوری کنید که هر دو والدین همچنان به آنها عشق می ورزند و آنها مسئول طلاق نیستند.

چگونه به فرزندمان به عنوان والد اطمینان و عشق بدهیم؟

به عنوان والدین در کنار فرزندتان باشید. به فرزندان خود اجازه دهید بدانند که حتی اگر شرایط فیزیکی خانواده تغییر کند، آنها می توانند به روابط سالم و محبت آمیز با هر دو والدین خود ادامه دهند.

به آنها بگویید که درست میشه: به بچه ها بگویید که همه چیز همیشه آسان نخواهد بود، اما درست خواهد شد. دانستن اینکه همه چیز درست خواهد شد می تواند انگیزه ای برای فرزندان شما ایجاد کند تا به موقعیت جدیدی فرصت دهند.

به آنها نزدیک شوید: نزدیکی فیزیکی - به شکل در آغوش گرفتن، دست زدن به شانه یا نزدیکی ساده - راه قدرتمندی برای اطمینان بخشیدن به عشق شما به فرزندتان دارد.

صادق باشید. وقتی بچه ها نگرانی یا اضطرابی را مطرح می کنند، صادقانه پاسخ دهید. اگر جواب را نمی دانید، به آرامی بگویید که در حال حاضر مطمئن نیستید، اما متوجه خواهید شد و مشکلی نیست.

در زندگی آنها ثبات ایجاد کنید:

براساس اطلاعات بدست آمده از مشاوره روانشناسی و مطالعات، در حالی که یادگیری انعطاف پذیری برای بچه ها خوب است، اما سازگاری همزمان با بسیاری از شرایط جدید می تواند بسیار دشوار باشد. با ایجاد ثبات و ساختار هر چه بیشتر در زندگی روزمره به فرزندان خود کمک کنید تا با تغییر سازگار شوند. به یاد داشته باشید که ایجاد ساختار و تداوم به این معنا نیست که به برنامه‌های سفت و سخت نیاز دارید یا روال‌های مادر و پدر باید دقیقاً یکسان باشد. اما ایجاد برخی روال‌های منظم در هر خانواده و برقراری ارتباط مداوم با فرزندانتان، حس آرامش و ثبات را برای فرزندانتان به ارمغان می‌آورد.

در زندگی آنها روتین ایجاد کنید:

بچه ها وقتی می دانند که در آینده چه انتظاری دارند احساس امنیت و آرامش  بیشتری می کنند. حفظ روال همچنین به معنای ادامه رعایت قوانین، پاداش ها و انضباط با فرزندانتان است.  از هم پاشیدگی یک رابطه می تواند باعث ایجاد انواع احساسات دردناک و ناراحت کننده شود. علاوه بر غم و اندوه از دست دادن رابطه خود، ممکن است در مورد آینده احساس سردرگمی، انزوا و ترس داشته باشید. با یادگیری نحوه کنار آمدن با درد جدایی یا طلاق به روش های سالم، بهتر می توانید آرام بمانید و به فرزندان خود کمک کنید تا احساس آرامش بیشتری داشته باشند.

سخن پایانی

امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر ویژگی هایی که در بالا گفته شد، برای شما آشنا است؛ یکی از بهترین و امن ترین کارها، مراجعه به کلینیک روانشناسان است که بسیار کمک کننده است. یکی از کلینیک های روانشناسی خوب مرکز مشاوره انتخاب نو است که با داشتن درمانگرانی علمی و متخصص؛ به شما در این زمینه بسیار کمک می کند. حضور یک درمانگر در سختی ها مانند یک نور، می تواند راهنمای زندگی شما باشد و شما از تاریکی به سمت نور هدایت می کند. اگر زندگی شما هم اکنون در سربالایی قرار دارد، سخت نگیرید و به خود فرصت بهبود دهید.

 نویسنده : محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 – 22795735 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی