کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

هر از گاهی احساس ناراحتی بخشی طبیعی از زندگی است، اما زمانی که احساساتی مانند ناامیدی بر شما حاکم شود و از بین نرود، ممکن است دچار افسردگی شوید. غم و اندوه بیش از حد در پاسخ به مشکلات و شکست های زندگی، افسردگی، نحوه تفکر، احساس و عملکرد شما را در فعالیت های روزانه تغییر می دهد.

هر از گاهی احساس ناراحتی بخشی طبیعی از زندگی است، اما زمانی که احساساتی مانند ناامیدی بر شما حاکم شود و از بین نرود، ممکن است دچار افسردگی شوید. غم و اندوه بیش از حد در پاسخ به مشکلات و شکست های زندگی، افسردگی، نحوه تفکر، احساس و عملکرد شما را در فعالیت های روزانه تغییر می دهد. براساس اطلاعات بدست آمده از مشاور روانشناس می تواند در توانایی شما برای کار، مطالعه، خوردن، خوابیدن و لذت بردن از زندگی اختلال ایجاد کند. فقط تلاش برای گذراندن روز می تواند طاقت فرسا باشد. در حالی که برخی افراد افسردگی را به عنوان «زندگی در سیاهچاله» یا داشتن احساس عذاب قریب الوقوع توصیف می کنند، برخی دیگر احساس بی روحی، پوچی و بی تفاوتی می کنند. به ویژه مردان می توانند احساس عصبانیت و بی قراری کنند. به هر حال مشکل را تجربه کنید، درمان نشدن آن می تواند به یک وضعیت سلامتی جدی تبدیل شود. اما مهم است که به یاد داشته باشید که احساس درماندگی و ناامیدی نشانه‌های افسردگی هستند نه واقعیت موقعیت شما. مهم نیست چقدر احساس ناامیدی می کنید، می توانید بهتر شوید. با شناخت علائم مختلف افسردگی، می توانید اولین قدم ها را برای احساس بهتر و غلبه بر مشکل بردارید.

علائم و نشانه ها

افسردگی از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما علائم و نشانه های رایجی نیز وجود دارد. مهم است که به یاد داشته باشید که این علائم می تواند بخشی از پایین آمدن طبیعی زندگی باشد. اما هر چه علائم بیشتری داشته باشید، قوی‌تر و طولانی‌تر هستند - احتمال اینکه با افسردگی سر و کار داشته باشید بیشتر است.

 

10 علامت رایج افسردگی

*احساس ناامیدی: چشم انداز تیره و تار - هیچ چیز هرگز بهتر نمی شود و هیچ کاری نمی توانید برای بهبود وضعیت خود انجام دهید.

*از دست دادن علاقه به فعالیت های روزانه. دیگر به سرگرمی ها، سرگرمی ها، فعالیت های اجتماعی یا رابطه جنسی قبلی اهمیت نمی دهید. شما توانایی خود را برای احساس شادی و لذت از دست داده اید.

*تغییر اشتها یا وزن کاهش یا افزایش وزن قابل توجه - تغییر بیش از 5٪ وزن بدن در یک ماه.

*خواب تغییر می کند. یا بی خوابی، به خصوص بیدار شدن در ساعات اولیه صبح، یا پرخوابی.

*عصبانیت یا تحریک پذیری. احساس آشفتگی، بی قراری یا حتی خشونت. سطح تحمل شما پایین است، خلق و خوی شما کوتاه است، و همه چیز و همه اعصاب شما را خراب می کند.

*از دست دادن انرژی. احساس خستگی، تنبلی و تخلیه فیزیکی. ممکن است کل بدن شما احساس سنگینی کند، و حتی کارهای کوچک خسته کننده هستند یا تکمیل آنها بیشتر طول می کشد.

*تنفر از خود. احساس شدید بی ارزشی یا گناه. شما به شدت از خود به دلیل اشتباهات و خطاهای درک شده انتقاد می کنید.

*رفتار بی پروا شما درگیر رفتارهای فراری مانند سوء مصرف مواد، قمار اجباری، رانندگی بی احتیاطی، یا ورزش های خطرناک هستید.

*مشکلات تمرکز مشکل در تمرکز، تصمیم گیری یا به خاطر سپردن چیزها.

*دردهای غیر قابل توضیح. افزایش شکایات فیزیکی مانند سردرد، کمردرد، درد عضلات و درد معده.

افسردگی در مقابل اضطراب

در حالی که اضطراب و افسردگی شرایط متفاوتی هستند، اما براساس اطلاعات بدست آمده از مشاوره خانوادگی از آسیب پذیری بیولوژیکی یکسانی سرچشمه می گیرند، بنابراین اغلب دست به دست هم می دهند. اضطراب هم می تواند به عنوان یک علامت افسردگی ظاهر شود و هم می تواند در وهله اول باعث ایجاد افسردگی شود. در واقع، مطالعات نشان می دهد که بیش از 40 درصد از افراد مبتلا به افسردگی شدید از یک اختلال اضطرابی نیز رنج می برند.

برخی از علائم بین این دو بیماری نیز می‌توانند بسیار شبیه به هم به نظر برسند و تمایز بین شرایط را دشوار می‌سازند. تحریک پذیری، عصبانیت، دردها و دردهای غیرقابل توضیح، و تغییر در انرژی، تمرکز و الگوهای خواب می تواند هم در افسردگی و هم در اضطراب رخ دهد. حتی افکار تیره و منفی مداوم که معمولاً با افسردگی مرتبط است، می تواند بسیار شبیه نگرانی بی پایان اضطراب باشد.

با این حال، برخی از تفاوت های مشخص نیز وجود دارد. در حالی که علائم افسردگی و اضطراب می تواند در افراد مختلف بسیار متفاوت به نظر برسد، موارد زیر ممکن است به تمایز بین این شرایط کمک کند:

 

در افسردگی بدون اضطراب، احتمالاً با انگیزه کمی برای انجام هر کاری احساس تنبلی و بی‌جانی می‌کنید.

با اضطراب، به احتمال زیاد با ذهن مسابقه ای احساس تنش و عصبانیت می کنید.

در افسردگی بدون اضطراب، ممکن است نسبت به آنچه که به عنوان آینده ای اجتناب ناپذیر تاریک می بینید، ناامید و درمانده شوید.

با اضطراب، به احتمال زیاد بارها و بارها در مورد آینده نگران خواهید شد، احساس ترس و عصبی شدن می کنید، اما فکر می کنید که نگرانی شما ممکن است کلید کاهش این ترس ها باشد.

اگر علائم اضطراب را همزمان با افسردگی خود تشخیص می دهید، مهم است که برای هر دو بیماری به دنبال درمان باشید. از آنجایی که آنها بسیار به هم مرتبط هستند، بسیاری از گزینه های خودیاری و درمانی که برای اضطراب موثر هستند نیز به مدیریت علائم افسردگی کمک می کنند.

سخن پایانی

امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر ویژگی هایی که در بالا گفته شد، برای شما آشنا است؛ یکی از بهترین و امن ترین کارها، مراجعه به مرکز مشاوران است که بسیار کمک کننده است. یکی از کلینیک های روانشناسی خوب مرکز مشاوره انتخاب نو است که با داشتن درمانگرانی علمی و متخصص؛ به شما در این زمینه بسیار کمک می کند. حضور یک درمانگر در سختی ها مانند یک نور، می تواند راهنمای زندگی شما باشد و شما از تاریکی به سمت نور هدایت می کند. اگر زندگی شما هم اکنون در سربالایی قرار دارد، سخت نگیرید و به خود فرصت بهبود دهید. داشتن یک رابطه خوب یکی از مواردی است که می تواند شما را چندین قدم در زندگی جلو بیاندازد و موجب ترقی شما در تمام ابعاد زندگی شود.

 نویسنده : محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 – 22795735 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی