کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

تصمیم به خودکشی، یکی از اتفاقات مهمی است که هم برای فردی که آن کار را انجام داده و هم برای اطرافیان او، موضوعی آزاردهنده و طاقت فرسا است.

تصمیم به خودکشی، یکی از اتفاقات مهمی است که هم برای فردی که آن کار را انجام داده و هم برای اطرافیان او، موضوعی آزاردهنده و طاقت فرسا است. پس از اقدام به خودکشی، براساس اطلاعات بدست آمده از مشاور خانواده با پیامدهای عاطفی و فیزیکی چالش برانگیزی مواجه می شوید. با این حال، با گام های صحیح می توانید یاد بگیرید که درمان کنید و زندگی خود را ادامه دهید. احساس غیر قابل تحمل درد و ناامیدی، شما را به اقدام به خودکشی سوق داد. اما، شما جان سالم به در برده‌اید، و اکنون احتمالاً از خود می‌پرسید: "چگونه خودم را جمع و جور کنم  و دوباره به زندگی ادامه دهم؟" ممکن است به نظر برسد که مسائل زیادی وجود دارد که باید فوراً به آنها رسیدگی کنید - در رابطه با خانواده، دوستان، و زندگی کاری یا تحصیلی خود - اما مهمترین چیز در حال حاضر این است که روی رفاه و دیدگاه خود تمرکز کنید.

با خودکشی ناموفق ممکن است این احساسات را تجربه کنید»

ممکن است از اینکه در اقدام به خودکشی شکست خورده اید، احساس خوشحالی یا آسودگی کنید و اکنون دنیا را از دریچه ای امیدوارتر و خوش بینانه‌تر ببینید، گویی وزنه بزرگی از روی شما برداشته شده است. یا شاید حمایت ناگهانی اطرافیانتان باعث شده است متوجه شوید که چقدر برای دیگران مهم هستید. ممکن است احساس شرمندگی عمیقی داشته باشید و در به این موضوع فکر کنید که عزیزانتان را ناامید کرده اید. شما حتی می توانید به دلیل استیگما و غم بزرگی که در اطراف خودکشی وجود دارد احساس خجالت کنید و بخواهید از نزدیکترین افراد خود کنار بکشید. در برخی موارد، احساس افسردگی یا پوچی که باعث اقدام به خودکشی شما شده است ممکن است همچنان ادامه داشته باشد یا حتی بدتر شود. حتی اگر در حال حاضر احساس خوبی داشته باشید، ممکن است ترس داشته باشید که درد و رنج غیرقابل تحمل ناگهان بازگردد. همین توقع به تنهایی کافی است تا شما را در موقعیتی قرار دهد.

بسیار مهم است که بعد از اقدام به خودکشی چه احساسی دارید، اما بسیار مهم است که برای بهبودی کامل، کنار آمدن با آنچه اتفاق افتاده و یافتن راه‌های بهتری برای کنار آمدن در زمان‌های چالش برانگیز قدم بردارید. با انجام این کار، می توانید راه هایی برای حرکت رو به جلو و پذیرش دوباره زندگی پیدا کنید.

بلافاصله پس از تلاش برای خودکشی!

ممکن است بودن در یک محیط بیمارستانی استرس زا به نظر برسد، اما ارزیابی فیزیکی و روانی پس از اقدام به خودکشی مهم است. اگر صدمات جدی دارید، کارکنان بیمارستان می توانند به زخم ها یا سایر عوارض سلامتی شما رسیدگی کنند. سپس، احتمالاً با یک کارمند سلامت روان صحبت خواهید کرد. آنها ممکن است از شما سوالاتی در مورد خلق و خوی، عوامل استرس زا و روابط شما بپرسند، زیرا سعی می کنند تجربه شما را درک کنند. در پایان ارزیابی، احتمالاً برای یک قرار ملاقات بعدی برنامه ریزی خواهید شد.

قبل از خروج از بیمارستان:

اطمینان حاصل کنید که مشاوره و منابعی را دریافت می کنید که می توانید در خانه از آنها استفاده کنید - مانند اطلاعات تماس برای گروه های پشتیبانی یا خدمات مشاوره.

نگرانی های مربوط به رازداری را برطرف کنید. اگر نمی‌خواهید کارکنان پزشکی جزئیات حادثه را با سایر اعضای خانواده‌تان به اشتراک بگذارند، حتماً این نگرانی‌ها را مطرح کنید و اجازه دهید تا آنها نیز شرایط شما را درک کنند.

مقابله با احساس گناه و شرم

پس از اقدام به خودکشی، مواجهه با احساسات شدید گناه و شرم غیرعادی نیست و براساس نظر مرکز مشاوره ازدواج ممکن است نگران باشید که دیگران، احترام گذاشتن نسبت به شما از دست داده اند یا آنها را ناامید کرده اید. حتی ممکن است باور داشته باشید که روابط شما هرگز دوباره مثل قبل نخواهد شد. سعی کنید این نگرانی ها را کنار بگذارید و مطمئناً اجازه ندهید که شما را به انزوا بکشانند.

شفقت به خود را در اولویت قرار دهید. بخشی از این امر شامل آگاهی بیشتر از صحبت با خود است. ممکن است خود را درگیر فرضیاتی مانند "من سربار اطرافیانم هستم."کنید اما به جای آنها سعی کنید آن افکار را با افکار مثبت یا خنثی تر به چالش بکشید، مانند: "من هنوز برای عزیزانم مهم هستم."

از کوچک شروع کنید. اگر به نظر نمی‌رسد که نمی‌توانید شرم و گناه را از خود دور کنید و با افراد نزدیک خود صحبت کنید، با یک گروه پشتیبانی شروع کنید. برقراری ارتباط با غریبه هایی که تجربیات مشابهی داشته اند می تواند به شما یک خروجی راحت بدهد و مهارت های مقابله ای جدیدی را به شما بیاموزد.

رسیدگی به ترومای شما

اقدام به خودکشی یک تجربه آسیب زا است. اگر در پردازش اتفاقی که افتاده مشکل دارید، می تواند با علائمی مانند بی خوابی و تنش فیزیکی ظاهر شود. پس از تلاش، برخی از افراد حتی علائم اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) مانند فلاش بک های مداوم را تجربه می کنند.

 

مراحل زیر می تواند به شما در مقابله با استرس آسیب زا کمک کند:

سعی کنید از نشخوار فکری در مورد حادثه اجتناب کنید. بازگویی مداوم جزئیات می تواند انرژی شما را کاهش دهد و تمرکز بر چیزهای دیگر را برای شما سخت کند. وقتی شروع به تمرکز بر روی تجربه کردید، چیزهایی را به ذهنتان خطور کنید که می توانید از آنها استفاده کنید، مانند خواندن کتاب مورد علاقه یا ورزش.

روال عادی خود را دوباره برقرار کنید. سعی کنید طبق برنامه معمول خود غذا بخورید، بخوابید، معاشرت کنید، کار کنید و استراحت کنید. با جنبه هایی از زندگی که از آنها لذت می برید دوباره در تماس باشید.

ذهن آگاهی را تمرین کنید. کاهش سرعت و حضور در لحظه فعلی می تواند به کاهش اضطراب و کاهش استرس کمک کند. سعی کنید افکار و احساسات خود را بپذیرید و در عین حال از جو خودداری کنید

سخن پایانی

امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر ویژگی هایی که در بالا گفته شد، برای شما آشنا است؛ یکی از بهترین و امن ترین کارها، مراجعه به مراکز روانشناسی است که بسیار کمک کننده است. یکی از کلینیک های روانشناسی خوب مرکز مشاوره انتخاب نو است که با داشتن درمانگرانی علمی و متخصص؛ به شما در این زمینه بسیار کمک می کند.

 نویسنده : محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 – 22795735 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی