کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

رابطه عاطفی خوب یکی از زیباترین روابط انسانی که برای هر فردی نیاز است و می تواند آرامشبخش روح و جان او باشد. همانطور که یک رابطه خوب می تواند آرامش بخش و الهام بخش باشد، یک رابطه ناسالم نیز می تواند اثر بسیار بدی بر تمام جنبه های زندگی آدمی داشته باشد. رابطه عاطفی خوب یکی از زیباترین روابط انسانی که برای هر فردی نیاز است و می تواند آرامشبخش روح و جان او باشد. همانطور که یک رابطه خوب می تواند آرامش بخش و الهام بخش باشد، یک رابطه ناسالم نیز می تواند اثر بسیار بدی بر تمام جنبه های زندگی آدمی داشته باشد.

رابطه عاطفی خوب یکی از زیباترین روابط انسانی که برای هر فردی نیاز است و می تواند آرامشبخش روح و جان او باشد. همانطور که یک رابطه خوب می تواند آرامش بخش و الهام بخش باشد، یک رابطه ناسالم نیز می تواند اثر بسیار بدی بر تمام جنبه های زندگی آدمی داشته باشد. براساس اطلاعات بدست آمده از متخصص مشاور روانشناس دلایلی که می توانند موجب برهم خوردن یک رابطه عاطفی شوند مهم هستند و باید مورد بررسی قرار بگیرند. در ادامه این مقاله قصد داریم تا به 12 مورد که می توانند موجب بر هم خوردن یک رابطه عاطفی و ایجاد جدایی شوند، صحبت کنیم پس اگر علاقه مند هستید، لطفا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

یک) به فکر رشد یکدیگر نیستید: یکی از مهم ترین موارد در روابط عاطفی این است که نسب به رشد و پیشرفت یکدیگر توجه وجود دارد و زوجین تلاش می کنند تا تفکر فردی نداشته باشند و همانقدر که به زندگی و اهداف خود اهمیت می دهند به اهداف و ارزشهای پارتنر خود نیز احترام می گذارند.

دو) بحث و دعوا دارید: زوجین که دارای یک رابطه سالم هستند، طبیعتا با یکدیگر زیاد صحبت می کنند و اتفاقا به علت انتطارات زیادی که از هم دارند، بیشتر از یکدیگر ناراحت یا دلخور می شوند اما با این تفاوت که در روابط سالم، این دلخوری ها موجب نزدیکی بیشتر می شود و پیوند را عمیق تر می کند اما در روابط ناسالم برعکس است.

سه) بی اعتمادی به یکدیگر: پایه و اساس هر رابطه سالمی، اعتماد و ایجاد حس امنیت است. زمانی که زوجین دیگر کنار هم احساس سلامت و امنیت نمی کنند، متاسفانه این موضوع یک خط قرمز است و می تواند آینده آن رابطه را تهدید کند.
چهار) علایق جداگانه و متفاوت: منظور از این عنوان این نیست که زوجینی با علایق متفاوت به بن بست می خورد و اینکه علایق و تفریحات متفاوتی داشته باشیم به این معنی است که دیگر رابطه کار نمیکند. منظور از تفاوت علائق، تفاوت در علاقه مندی های اصلی است. زمانی که دو فرد یا دو شریک، بر سر موضوعات اصلی دچار اختلاف نظر باشند، متاسفانه این موضوع به تدریج می تواند آینده رابطه را با خطر روبرو کند.

پنج) مشکلات مالی: زندگی مشترک همانطور که از اسمش مشخص است، موقعیتی است که دو فرد برای حال خوب یکدیگر تلاش می کنند، اگر زوجین نسبت به مسائل مالی فردی نگاه کنند و خود را مسئول برآورده کردن موضوعات مالی یک زندگی مشترک ندانند، آنگاه است که رابطه با شکست روبرو می شود. یکی از مهم ترین موضوعات در تداوم یک رابطه موضوع مالی است، اینکه زوجین بتوانند به قدر کافی از لحاظ مالی تامین باشند که بتوانند احتیاجات اولیه زندگی خود و پارتنرشان را تامین کنند، می تواند موجب پایداری یک رابطه شود. موضوعات مالی بسیار مهم هستند و نمی توان آنها را نادیده گرفت و گفت که زندگی را با عشق شروع می کنیم و باقی چیزها کم کم حل می شوند، چرا که بدون پول نمی توان نیازهای اولیه را حل کرد و بدون حل کردن نیاز های اولیه زندگی ادامه دار نخواهد بود، هر چه قدر هم که زوجین عاشق یکدیگر باشند.

شش) با یکدیگر زندگی نمی کنید: این موضوع نشان دهنده این است که زوجین هیچگونه وابستگی نسبت به هم ندارند و آینده ای نیز وجود ندارد.

هفت) مشکلاتی در رابطه جنسی دارید: یکی از مهم ترین روابطی که می تواند صمیمیت را در بین زوجین ایجاد کند، موضوع رابطه جنسی است. این رابطه یکی از نزدیک ترین روابطی است که هر انسانی می تواند در طول زندگی خود تجربه کند. اگر صمیمیت در رابطه بدرستی ایجاد شده باشد، رابطه جنسی می تواند زوجین را بسیار به هم نزدیک کند و اگر هم برعکس آن باشد، متاسفانه صمیمیت خارج از رابطه جنسی را هم از بین می برد.

هشت) با یکدیگر با خشونت رفتار می کنید: زوجینی که یکدیگر را دوست دارند نسبت به یکدیگر مهربان و رئوف هستند و با محبت رفتار می کنند چرا که آنان هر گونه دلخوری را رفع می کنند و موضوعی برای خشم و کینه بین آنها نمی ماند.

نه) جنگ و درگیری در مورد فرزندآوری دارید: براساس اطلاعات بدست آمده از دکتر مشاوره قبل ازدواج اینکه یک زوج بخواهند صاحب فرزند بشوند یا خیر، تصمیم خودشان است و کاملا یک موضوع شخصی است. اما اینکه یکی از زوجین فرزند بخواهد و فرد دیگری این آمادگی را نداشته باشد، متاسفانه می تواند یک مشکل جدی باشد و نیاز به حضور یک درمانگر حرفه ای دارد.

ده) مشکلات اعتیاد، مصرف مواد و قمار دارید: اعتیاد به هرچیزی می تواند نابود کننده یک انسان و یک رابطه باشد.

یازده) به یکدیگر احترام نمی گزارید: یکی از نشانه های اصلی یک رابطه سالم، احترام گذاشت به یکدیگر است. چرا که زوجین در یک رابطه سالم میدانند که چقدر برای یکدیگر عزیز هستند و اجازه ندارند تا با فرد مورد علاقه خود با نامهربانی برخورد کنند.

دوازده) تصمیم به جدایی دارید: زمانی که افراد بدانند که دیگر نمی خواهند تا مسیر زندگی را با یکدیگر طی کنند و آن را به زبان بیاورند، زمان جدایی عاطفی فرا رسیده است.

سخن پایانی:

امیدواریم که این مقاله به شما کمک کرده باشد و توانسته باشید تا کمی آگاهی نسبت به زندگی زناشویی خود پیدا کرده باشید. این را بدانید که اگر رابطه زوجی شما دیگر مثل سابق نیست، این قسمتی از زندگی است و انسانهای گاهی تصمیم می گیرند که جدا از هم ادامه بدهند حتی اگر رابطه شان را با عشق و علاقه ی زیادی شروع کرده باشند. اگر زندگی عاطفی شما دیگر مثل سابق نیست، مهم است تا به دنبال علت آن باشید و با کمک گرفتن از یک درمانگر و مراجعه به بهترین مرکز روانشناسی به خود کمک کنید تا تصمیم درستی در مورد خود و پارتنر عاطفی تان بگیرید. مسیر زندگی برای هیچ انسانی هموار نیست البته که این سختی ها همیشه برای بعضی از انسانها بیشتر از سایرین است و این قابل درک است؛ اما موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که خود را قربانی ندانید و احساساتان را سرکوب نکنید. اگر فکر می کنید که نیاز به مشاوره دارید، یکی از کلینیک های روانشناسی خوب در این زمینه، مرکز مشاوره انتخاب نو است که با داشتن درمانگری خوب آماده کمک و همراهی با شما عزیزان است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی