کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

طبیعی است که وقتی سگ، گربه یا دیگر حیوان خانگی مورد علاقه تان می میرد، از احساس غم و اندوه ویران شوید. بسیاری از ما عشق و پیوند شدیدی با حیوان خود داریم.

طبیعی است که وقتی سگ، گربه یا دیگر حیوان خانگی مورد علاقه تان می میرد، از احساس غم و اندوه ویران شوید. بسیاری از ما عشق و پیوند شدیدی با حیوان خود داریم. برای ما، حیوان خانگی "فقط یک سگ" یا "فقط یک گربه" نیست، بلکه براساس روانشناسان خانواده خوب یک عضو محبوب خانواده ما است که همراهی، سرگرمی و شادی را به زندگی ما می آورد. یک حیوان خانگی می تواند به روز شما ساختار بدهد ، شما را فعال و اجتماعی نگه دارد، به شما کمک کند تا بر موانع و چالش های زندگی غلبه کنید، و حتی حس معنا یا هدف را به شما ارائه دهد. بنابراین، وقتی یک حیوان خانگی عزیز می میرد، طبیعی است که در غم و اندوه و از دست دادن احساس کنید. درد ناشی از از دست دادن اغلب می تواند طاقت فرسا باشد و باعث ایجاد انواع احساسات دردناک و دشوار شود. در حالی که برخی از افراد ممکن است عمق احساسی که شما نسبت به حیوان خانگی خود داشتید را درک نکنند، شما هرگز نباید از غصه خوردن برای دوست حیوان خود احساس گناه یا شرم کنید.

فقدان یک موضوع نسبی است

در حالی که همه ما به فقدان واکنش متفاوتی نشان می دهیم، سطح اندوهی که تجربه می کنید اغلب به عواملی مانند سن و شخصیت شما، سن حیوان خانگی شما و شرایط مرگ آنها بستگی دارد. به طور کلی، هرچه حیوان خانگی شما برای شما اهمیت بیشتری داشته باشد، درد عاطفی شدیدتری را احساس خواهید کرد. نقشی که حیوان در زندگی شما ایفا کرده نیز می تواند تأثیرگذار باشد. به عنوان مثال، اگر حیوان خانگی شما یک سگ کار، حیوان خدماتی یا حیوان درمانی بود، نه تنها از دست دادن یک همراه، بلکه از دست دادن یک همکار، از دست دادن استقلال یا از دست دادن حمایت عاطفی غمگین خواهید شد. براساس اطلاعات بدست آمده از مرکز مشاوره ازدواج و مطالعات، اگر تنها زندگی می کردید و حیوان خانگی تنها همراه شما بود، کنار آمدن با از دست دادن آنها می تواند حتی سخت تر باشد. و اگر قادر به پرداخت هزینه درمان دامپزشکی گران قیمت برای افزایش عمر حیوان خانگی خود نباشید، حتی ممکن است احساس گناه عمیقی داشته باشید. در حالی که تجربه از دست دادن بخشی اجتناب ناپذیر از داشتن یک حیوان خانگی است، راه های سالمی برای کنار آمدن با درد وجود دارد، با غم خود کنار بیایید، و در زمان مناسب، شاید حتی قلب خود را به روی یک حیوان دیگر باز کنید.

روند سوگواری پس از از دست دادن حیوان خانگی چیست؟

سوگواری یک تجربه کاملا فردی است. برخی از افراد غم و اندوه پس از از دست دادن حیوان خانگی را در مراحلی تجربه می کنند که در آن احساسات مختلفی مانند انکار، خشم، گناه، افسردگی و در نهایت پذیرش و حل شدن را تجربه می کنند. برخی دیگر متوجه می شوند که غم و اندوه آنها بیشتر چرخه ای است و به صورت موجی یا مجموعه ای از اوج و فرودها می آید. پایین‌ها احتمالاً در ابتدا عمیق‌تر و طولانی‌تر می‌شوند و سپس با گذشت زمان به تدریج کوتاه‌تر و کمتر می‌شوند. با این حال، حتی سال‌ها پس از یک از دست دادن، یک منظره، یک صدا یا یک سالگرد خاص می‌تواند خاطراتی را ایجاد کند که باعث ایجاد حس غم و اندوه شدید شود.

روند سوگواری تنها به تدریج اتفاق می افتد.

نمی توان آن را به اجبار یا با عجله انجام داد و هیچ جدول زمانی "عادی" برای سوگواری وجود ندارد. برخی از افراد در هفته ها یا ماه ها احساس بهتری پیدا می کنند. برای دیگران، روند سوگواری با سال سنجیده می شود. تجربه غم و اندوه شما هرچه که باشد، مهم است که با خودتان صبور باشید و اجازه دهید روند به طور طبیعی پیش برود. احساس غم، شوک یا تنهایی یک واکنش طبیعی به از دست دادن یک حیوان خانگی محبوب است. نشان دادن این احساسات به این معنی نیست که شما ضعیف هستید یا احساسات شما به نحوی نابجا هستند. این فقط به این معنی است که شما برای از دست دادن حیوانی که دوستش دارید سوگواری می کنید، بنابراین نباید احساس شرمندگی کنید.

تلاش برای نادیده گرفتن درد یا جلوگیری از ظاهر شدن آن تنها در دراز مدت آن را بدتر می کند. برای شفای واقعی، لازم است با اندوه خود روبرو شوید و فعالانه با آن مقابله کنید. با ابراز غم و اندوه خود، احتمالاً به زمان کمتری برای بهبودی نیاز خواهید داشت تا زمانی که احساسات خود را دریغ کنید یا «تخریب کنید». در مورد احساسات خود بنویسید و در مورد آنها با دیگرانی که با از دست دادن شما همدردی می کنند صحبت کنید.

سخن پایانی:

امیدواریم که مقاله بالا به شما در درک و شناخت شما و مدیریت این مساله کمک کننده بوده باشد. این را بدانید که هر انسانی بسته به تاریخچه و شرایطی که پشت سر گذاشته است، به صورت متفاوتی به اوضاع و شرایط پاسخ می دهد. اگر شما تحت فشار هستید حتما از یک درمانگر کمک بگیرید.  کلینیک روانشناسی انتخاب نو بهترین کلینیک روانشناسی است که با داشتن کادری مجرب و درمانگری متخصص آماده کمک و همراهی با شما عزیزان می باشد. به عنوان اخرین نکته، همه ما انسانها، به نوعی در زندگی و در روند رشد، آسیب دیده ایم و این آسیب ها در هر یک از ما به نوع متفاوتی ظهور و بروز پیدا می کند، پس اگر در شرایطی هستید که آن را دوست ندارید، به جای تحمل کردن اوضاع از یک متخصص کمک بگیرید و به خود کمک کنید.  


نویسنده : محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 – 22795735 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی