کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

مردان و زنان دارای ویژگی های مختلف و متفاوتی هستند که همین تفاوت می تواند تجربه افسردگی را در آنها متفاوت کند.

مردان و زنان دارای ویژگی های مختلف و متفاوتی هستند که همین تفاوت می تواند تجربه افسردگی را در آنها متفاوت کند. مردان دوست دارند و احساس کنترل کنند و اوضاع امور را در دست بگیرند و براساس نظر مشاور خانواده خوب همین حس قدرت با تجربه ضعف و حس ناامیدی که با افسردگی همراه است، در تضاد است. به علت متفاوت بودن حس افسردگی در مردان، قصد داریم تا در ادامه به بررسی چند نکته که می تواند موجب شود تا دوران افسردگی آسان تر طی شود، بپردازیم.

یک)  به دنبال حمایت اجتماعی باشید

تعهدات کاری اغلب می تواند یافتن زمان برای حفظ روابط دوستانه را برای مردان دشوار کند، اما اولین گام برای مقابله با افسردگی مردانه یافتن افرادی است که واقعاً بتوانید با آنها ارتباط رودررو داشته باشید. این به این معنا نیست که صرفاً با یک همکار شوخی کنید یا با مردی که در یک بار کنار شما نشسته در مورد ورزش چت کنید. به این معنی است که کسی را پیدا کنید که احساس راحتی کنید و احساسات خود را با او به اشتراک بگذارید، کسی که به شما گوش دهد بدون اینکه شما را قضاوت کند، یا به شما بگوید که چگونه باید فکر یا احساس کنید.

ممکن است فکر کنید که بحث در مورد احساساتتان خیلی خوب نیست، اما چه از آن آگاه باشید یا نه، در حال حاضر احساسات خود را به اطرافیانتان منتقل می کنید. شما فقط از کلمات استفاده نمی کنید اگر دمدمی مزاج هستید، بیش از حد عصبی هستید یا حتی برعکس، آرام هستید، نزدیک ترین افراد به شما متوجه می شوند که مشکلی وجود دارد. در عوض، انتخاب صحبت در مورد آنچه که از سر می گذرانید، در واقع می تواند به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید.

یافتن حمایت اجتماعی

برای بسیاری از مردان - به خصوص زمانی که از افسردگی رنج می برید - تماس گرفتن با دیگران می تواند طاقت فرسا به نظر برسد. اما ایجاد و حفظ روابط نزدیک برای کمک به شما برای عبور از این دوران سخت حیاتی است. اگر احساس نمی‌کنید کسی را ندارید که به او مراجعه کنید، برای ایجاد دوستی‌های جدید و بهبود شبکه پشتیبانی خود هرگز دیر نیست.

چگونه به فردی که افسردگی دارد، کمک کنیم؟

به دنبال حمایت افرادی باشید که به شما احساس امنیت و مراقبت می دهند. کسی که با او صحبت می کنید لازم نیست بتواند شما را اصلاح کند. آنها فقط باید شنونده خوبی باشند-کسی که با دقت و دلسوزانه گوش دهد بدون اینکه حواسش پرت شود یا شما را قضاوت کند.

 

ارتباط رو در رو را در اولویت قرار دهید. تماس‌های تلفنی، رسانه‌های اجتماعی و پیامک راه‌های بسیار خوبی برای حفظ ارتباط هستند، اما جایگزین زمان با کیفیت خوب قدیمی نمی‌شوند. عمل ساده صحبت چهره به چهره با یک نفر در مورد احساس خود می تواند نقش مهمی در تسکین افسردگی و دور نگه داشتن آن داشته باشد.

سعی کنید با فعالیت های اجتماعی همراه باشید حتی اگر تمایلی به آن ندارید. اغلب زمانی که افسرده هستید، عقب نشینی در پوسته خود احساس راحتی بیشتری می کند، اما بودن در کنار افراد دیگر باعث می شود کمتر احساس افسردگی کنید.

راه هایی برای حمایت از دیگران پیدا کنید. دریافت حمایت خوب است، اما تحقیقات نشان می‌دهد که با ارائه حمایت خود، روحیه بیشتری را تقویت می‌کنید. پس راه هایی را پیدا کنید - چه بزرگ و چه کوچک - برای کمک به دیگران: داوطلب شوید، گوش شنوایی یک دوست باشید، کاری خوب برای کسی انجام دهید.

مراقبت از حیوان خانگی در حالی که هیچ چیز نمی تواند جایگزین ارتباط انسانی شود، حیوانات خانگی می توانند شادی و همراهی را به زندگی شما بیاورند و به شما کمک کنند کمتر احساس انزوا کنید. مراقبت از حیوان خانگی همچنین می‌تواند شما را از خودتان خارج کند و به شما احساس نیاز بدهد - هر دو پادزهر قدرتمندی برای افسردگی.

به یک گروه حمایتی برای افسردگی بپیوندید. براساس اطلاعات بدست آمده از بهترین مشاوره ازدواج بودن در کنار دیگرانی که با افسردگی درگیر هستند می تواند کمک زیادی به کاهش احساس انزوای شما کند. شما همچنین می توانید یکدیگر را تشویق کنید، در مورد نحوه کنار آمدن با آنها مشاوره بدهید و دریافت کنید و تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.

با یک دوست قدیمی تماس بگیرید یا ایمیل بزنید. حتی اگر از روابطی که زمانی برایتان مهم بودند عقب نشینی کرده اید، سعی کنید دوباره به هم متصل شوید.

دو)  از سلامت خود حمایت کنید

تغییرات مثبت در شیوه زندگی می تواند به رفع افسردگی و جلوگیری از بازگشت آن کمک کند.

 

هشت ساعت خواب را هدف گذاری کنید. افسردگی معمولاً شامل مشکلات خواب می شود. چه کم یا زیاد بخوابید، خلق و خوی شما آسیب می بیند. با یادگیری عادات خواب سالم، برنامه خواب بهتری داشته باشید.

استرس را کنترل کنید. استرس نه تنها افسردگی را طولانی تر و بدتر می کند، بلکه می تواند آن را نیز تحریک کند. تمام چیزهایی را که در زندگی شما استرس ایجاد می‌کند، مانند بار کاری، مشکلات مالی، یا روابط غیرحمایت‌کننده، بیابید و راه‌هایی برای کاهش فشار و بازیابی کنترل پیدا کنید.

تکنیک های تمدد اعصاب را تمرین کنید. تمرین آرام‌سازی روزانه می‌تواند به تسکین علائم افسردگی، کاهش استرس و تقویت احساس شادی و رفاه کمک کند. یوگا، تنفس عمیق، آرام سازی پیشرونده عضلات یا مدیتیشن را امتحان کنید.

زمانی را در نور خورشید بگذرانید. بیرون رفتن در ساعات روز و قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند به افزایش سطح سروتونین و بهبود خلق و خوی شما کمک کند. پیاده‌روی کنید، قهوه‌تان را بیرون بنوشید، کارهای حیاطی انجام دهید یا با ورزش کردن در فضای باز، فواید آن را دوچندان کنید. اگر در جایی زندگی می کنید که آفتاب زمستانی کمی دارد، از جعبه نور درمانی استفاده کنید.

یک "جعبه ابزار سلامتی" برای مقابله با افسردگی ایجاد کنید

فهرستی از کارهایی که می توانید برای تقویت سریع خلق و خوی انجام دهید، تهیه کنید. هرچه «ابزار» برای مقابله با افسردگی بیشتر باشد، بهتر است. سعی کنید هر روز تعدادی از این ایده ها را اجرا کنید، حتی اگر احساس خوبی دارید.

آنچه را که در مورد خود دوست دارید فهرست کنید.

یک کتاب خوب بخوانید.

یک فیلم یا برنامه تلویزیونی خنده دار تماشا کنید.

یک دوش طولانی و آب گرم بگیرید.

از چند کار کوچک مراقبت کنید.

با حیوان خانگی بازی کنید.

با دوستان یا خانواده رو در رو صحبت کنید.

به موسیقی گوش دهید.

کاری خودجوش انجام بده

سخن پایانی

امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر ویژگی هایی که در بالا گفته شد، برای شما آشنا است؛ یکی از بهترین و امن ترین کارها، مراجعه به مرکز روانشناسی تخصصی است که بسیار کمک کننده است. یکی از کلینیک های روانشناسی خوب مرکز مشاوره انتخاب نو است که با داشتن درمانگرانی علمی و متخصص؛ به شما در این زمینه بسیار کمک می کند.

نویسنده : محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 – 22795735 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی