کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

آیا شما نیز مانند بسیاری از مردم، فهرستی ذهنی از چیزهایی دارید که فکر می کنید برای خوشبختی واقعی به آنها نیاز دارید؟ چیزهای بیرونی زیادی وجود دارد که جامعه ما به ما می آموزد که دنبال کنیم: موفقیت، ثروت، شهرت، قدرت، ظاهر خوب، عشق عاشقانه. اما آیا آنها واقعاً کلیدهای خوشبختی هستند؟

آیا شما نیز مانند بسیاری از مردم، فهرستی ذهنی از چیزهایی دارید که فکر می کنید برای خوشبختی واقعی به آنها نیاز دارید؟ چیزهای بیرونی زیادی وجود دارد که جامعه ما به ما می آموزد که دنبال کنیم: موفقیت، ثروت، شهرت، قدرت، ظاهر خوب، عشق عاشقانه. اما آیا آنها واقعاً کلیدهای خوشبختی هستند؟ براساس نظر دکتر مشاور خانواده و مطالعات باید گفت که پاسخ نه است، حداقل در مورد شادی طولانی مدت. یک جایزه معتبر، یک افزایش حقوق بزرگ، یک رابطه جدید هیجان انگیز، یک ماشین جدید شیک، کاهش وزن، این چیزها می توانند در ابتدا احساس خوبی در ما ایجاد کنند، اما این هیجان زیاد طول نمی کشد. انسان‌ها به سرعت با شرایط جدید سازگار می‌شوند - کیفیتی که به ما کمک کرده بقا و شکوفا شویم. اما این بدان معناست که چیزهای مثبتی که در ابتدا ما را شادتر می کنند، به زودی به حالت عادی جدید ما تبدیل می شوند و ما به خط اولیه شادی قبلی خود باز می گردیم. با این حال، محققان در زمینه روان‌شناسی مثبت دریافته‌اند که شما واقعاً می‌توانید شادی و رضایت کلی خود را از زندگی افزایش دهید - و این نیازی به بلیط بخت آزمایی برنده یا تغییر شدید شرایط دیگر ندارد. آنچه لازم است تغییر درونی دیدگاه و نگرش است. و این واقعاً خبر خوبی است، زیرا این کاری است که هر کسی می تواند انجام دهد.

افسانه ها و حقایق در مورد شادی

افسانه های زیادی در مورد اینکه چه چیزی شما را خوشحال می کند وجود دارد. بنابراین، قبل از شروع سفر به راهبردهایی که برای افزایش شادی کار می کنند، بیایید از چیزهایی که این کار را نمی کنند صرف نظر کنیم.

افسانه: پول شما را خوشحال می کند.

واقعیت: زمانی که شما نگران پول هستید استرس زا است. برای اینکه شاد باشید، به اندازه کافی به آن نیاز دارید تا نیازهای اولیه خود را پوشش دهد: چیزهایی مانند غذا، سرپناه و لباس. اما زمانی که پول کافی برای راحتی داشته باشید، دریافت پول بیشتر تفاوت چندانی در میزان خوشحالی شما ایجاد نخواهد کرد. به عنوان مثال، بررسی برندگان قرعه کشی نشان می دهد که پس از مدت زمان نسبتاً کوتاهی، آنها خوشحال تر از قبل از برنده شدن نیستند.

افسانه: برای شاد بودن به یک رابطه نیاز دارید.

واقعیت: داشتن یک رابطه عاشقانه سالم و حمایت‌کننده به خوشبختی کمک می‌کند، اما این درست نیست که اگر مجرد باشید نمی‌توانید خوشحال و راضی باشید. در واقع و براساس نظر روانشناسان ازدواج خوب مجردانی که دوستی ها و فعالیت های معناداری دارند، شادتر از افرادی هستند که در روابط عاشقانه ناسازگار هستند. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که حتی یک ازدواج خوب یا شراکت عاشقانه منجر به افزایش شادی دائمی و شدید نمی شود. انتظار این که شریک زندگی شما را با خوشبختی به شما تحویل دهد ممکن است در درازمدت به رابطه آسیب برساند. شما - نه شریک زندگی تان یا اعضای خانواده تان - مسئول خوشبختی خود هستید.

افسانه: شادی با افزایش سن کاهش می یابد.

واقعیت: برخلاف تصور رایج، مردم با افزایش سن، شادتر می شوند. مطالعه پس از مطالعه تأیید می کند که سالمندان نسبت به جوانان و بزرگسالان میانسال احساسات مثبت بیشتری و احساسات منفی کمتر (و با شدت کمتر) تجربه می کنند. به طور کلی، افراد مسن از زندگی خود رضایت بیشتری دارند، نسبت به استرس حساسیت کمتری دارند و از نظر عاطفی ثبات بیشتری دارند. حتی با وجود ضررهایی که با افزایش سن به وجود می آید، برای بسیاری از مردم شادترین دوران زندگی است.

افسانه: برخی از مردم فقط شادتر از دیگران هستند و هیچ کاری نمی توانید برای تغییر آن انجام دهید.

واقعیت: ژنتیک در شادی نقش دارد. تحقیقات کنونی نشان می دهد که افراد با یک "نقطه تعیین شده" شادی به دنیا می آیند. اما این فقط نیمی از سطح شادی ما را تشکیل می دهد. 10 درصد دیگر به دلیل شرایط زندگی است. این 40 درصد باقی می ماند که توسط اقدامات و انتخاب های شما تعیین می شود. این خیلی کنترل است!

مغز خود را برای مثبت اندیشی آموزش دهید

مغز ما برای توجه و به خاطر سپردن چیزهایی که اشتباه هستند، سیم کشی شده است. این یک مکانیسم بقا است که به حفظ امنیت اجداد غارنشین ما در دنیایی که تهدیدات فیزیکی زیادی وجود دارد کمک کرد. اما در دنیای نسبتاً امن امروزی، این استعداد بیولوژیکی برای تمرکز بر موارد منفی به استرس و ناراحتی کمک می کند. در حالی که نمی‌توانیم ماهیت خود را تغییر دهیم، می‌توانیم مغزمان را طوری تربیت کنیم که مثبت‌تر باشد. این به این معنی نیست که هر اتفاقی که می‌افتد، یک خندان و یک آهنگ شاد را سوت بزنید. لازم نیست واقعیت را نادیده بگیرید یا وانمود کنید که چیزها فوق العاده هستند، حتی اگر اینطور نیستند. اما همانطور که تمرکز بر چیزهای منفی باعث ناراحتی می شود (و نقش مهمی در افسردگی و اضطراب ایفا می کند)، انتخاب توجه کردن، قدردانی و پیش بینی خوبی ها یک تقویت کننده قوی شادی است.

سخن پایانی

امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر ویژگی هایی که در بالا گفته شد، برای شما آشنا است؛ یکی از بهترین و امن ترین کارها، مراجعه به بهترین مرکز مشاوره است که بسیار کمک کننده است. یکی از کلینیک های روانشناسی خوب مرکز مشاوره انتخاب نو است که با داشتن درمانگرانی علمی و متخصص؛ به شما در این زمینه بسیار کمک می کند. حضور یک درمانگر در سختی ها مانند یک نور، می تواند راهنمای زندگی شما باشد و شما از تاریکی به سمت نور هدایت می کند. اگر زندگی شما هم اکنون در سربالایی قرار دارد، سخت نگیرید و به خود فرصت بهبود دهید.

 نویسنده : محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 – 22795735 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی