کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

"میانسالی" تقریباً بین 40 تا 60 سالگی اتفاق می افتد و در این دوره افراد میانسال بین امید و ناامیدی قرار می گیرند.

"میانسالی" تقریباً بین 40 تا 60 سالگی اتفاق می افتد و در این دوره افراد میانسال بین امید و ناامیدی قرار می گیرند. یکی از باورهای رایج براساس نظر سکس تراپیست در مورد این مرحله از زندگی این است که باید انتظار داشته باشید که در مورد هویت، انتخاب های زندگی و مرگ و میر خود با آشفتگی درونی روبرو شوید - به عبارت دیگر، یک بحران میانسالی. الیوت ژاک، روانکاو، اصطلاح «بحران میانسالی» را در دهه 1960 ابداع کرد. ژاک خاطرنشان کرد که بیماران در اواسط تا اواخر 30 سالگی به نظر می رسید که در مواجهه با ایده مرگ و میر خود یک دوره افسردگی و تغییرات ناگهانی در سبک زندگی خود را پشت سر بگذارند. این ایده که بحران میانسالی یک قطعیت بیولوژیکی است گسترش یافت. امروزه، معمولاً با کلیشه های مردان میانسال که برای به دست آوردن حس جوانی، ماشین های شیک می خرند یا به ازدواج پایان می دهند، مرتبط است.

مطالعات و میانسالی!

درست است که برخی از مطالعات نشان می دهد که با رسیدن افراد به میانسالی، رضایت و شادی از زندگی کاهش می یابد. اما توجه به این نکته مهم است که افت شادی همیشه زیاد نیست. و در برخی مطالعات، به نظر می‌رسد که رضایت افراد از زندگی با ورود به میانسالی افزایش می‌یابد و سپس با ورود به سال‌های آخر زندگی کاهش می‌یابد. بنابراین، برای بسیاری از مردم، «بحران» اصطلاح مناسبی برای توصیف تجربه میانسالی آنها نیست. در مطالعات، تنها حدود 10 تا 20 درصد از بزرگسالان ادعا می کنند که بحران میانسالی را تجربه کرده اند. در حالی که ایده بحران میانسالی که یک واقعیت اجتناب ناپذیر است، اهمیت چندانی ندارد، برخی از ما با ورود به این سال ها با استرس های جدیدی مواجه می شویم. ممکن است از مسیر شغلی خود پشیمان شوید و در تله تصمیمات مالی خود احساس کنید، نگران کاهش توانایی های بدنی خود باشید یا از اهدافی که از دست داده اید ناراحت شوید. برخی افراد نیز با رسیدن به میانسالی شاهد تغییر یا افزایش مسئولیت ها هستند. شما ممکن است مراقبت از یک والدین سالخورده را شروع کنید، یا مجبور شوید که مثلاً فرزندانتان مستقل تر شوند. بسته به شرایط و دیدگاه شما، می تواند یک زمان استرس زا و گیج کننده باشد. اما میانسالی می تواند زمان رشد، ثبات و شادی نیز باشد. یادگیری علائم و علل بحران میانسالی می تواند به شما کمک کند تا راه های مقابله با استرس های رایجی که در این دوران از زندگی شما به وجود می آیند را شناسایی کنید و راه هایی برای پیشرفت و پیشرفت پیدا کنید.

نشانه های بحران میانسالی

شدت علائم بحران میانسالی می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. جنسیت همچنین می تواند در چگونگی بروز بحران میانسالی نقش داشته باشد. زنان ممکن است به احتمال زیاد دوره ای از خود اندیشی را پشت سر بگذارند زیرا براساس اطلاعات بدست آمده از مشاوره آنلاین از توجه به نیازهای دیگران به توجه به نیازهای خود دور می شوند. از سوی دیگر، مردان ممکن است بیشتر احساس کنند که تصمیمات گذشته آنها گزینه های آینده آنها را محدود کرده است.

در اینجا چند علامت وجود دارد که باید مراقب آنها بود:

اندوه و تاسف عمیق. شاید در مورد فرصت های از دست رفته در روابط یا شغل نشخوار فکر کنید. این منجر به نارضایتی عمیق از زمان حال و تمایل به نادیده گرفتن جنبه های خوب زندگی شما می شود.

بی قراری و خیال پردازی. ممکن است از کارهای روزمره خود، چه برنامه کاری یا سایر مسئولیت ها، احساس خستگی یا خستگی کنید. شاید شما شروع به خیال پردازی کنید که اگر مسیر شغلی متفاوتی را دنبال می کردید یا با شریک دیگری ازدواج می کردید، زندگی چگونه بود. میل به تغییر می تواند تمرکز بر آنچه در مقابل شماست را سخت کند.

تحریک پذیری. احساس اینکه تصمیمات گذشته شما را درگیر کرده یا پتانسیل شما را محدود کرده است، می تواند منجر به حملات ناگهانی عصبانیت شود. ممکن است از همسر، والدین سالخورده یا نزدیکترین دوستانتان به خاطر تخلفات جزئی عصبانی شوید.

نوستالژی. به جای تمرکز بر نکات مثبت زمان حال، شروع به ایده آل کردن سبک زندگی گذشته خود می کنید. شاید به یاد بیاورید که قبلا چقدر ورزشکار بوده اید یا حلقه اجتماعی شما در دانشگاه چقدر گسترده بوده است.

رفتار تکانشگرانه و اغراق آمیز. ممکن است شروع به خریدهای بزرگ کنید یا مصرف الکل و مواد مخدر را افزایش دهید تا با احساس نارضایتی کنار بیایید. برخی افراد به دلیل کسالت یا استرس شروع به زیاده‌روی در غذا می‌کنند. هیچ یک از این رفتارها به طور کامل شما را راضی نمی کند، اما می تواند عواقب سلامتی داشته باشد.

تغییرات در میل جنسی. برخی از افراد افزایش میل جنسی را تجربه می کنند، در حالی که برخی دیگر تمایل به رابطه جنسی کاهش یافته اند. شما ممکن است به فکر خیانت باشید یا درگیر خیانت شوید زیرا در مورد رابطه فعلی خود شک دارید. افکار قرار گرفتن با فردی جوانتر ممکن است با ناامنی های شما در مورد پیری مرتبط باشد.

 

سخن پایانی

امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر ویژگی هایی که در بالا گفته شد، برای شما آشنا است؛ یکی از بهترین و امن ترین کارها، مراجعه به بهترین مرکز روانشناسی است که بسیار کمک کننده است. یکی از کلینیک های روانشناسی خوب مرکز مشاوره انتخاب نو است که با داشتن درمانگرانی علمی و متخصص؛ به شما در این زمینه بسیار کمک می کند. حضور یک درمانگر در سختی ها مانند یک نور، می تواند راهنمای زندگی شما باشد و شما از تاریکی به سمت نور هدایت می کند. اگر زندگی شما هم اکنون در سربالایی قرار دارد، سخت نگیرید و به خود فرصت بهبود دهید.

 نویسنده : محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 – 22795735 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی