کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

زنان و مردان عموما از لحاظ یکسری ویژگی ها با یکدیگر متفاوت هستند و این تفاوت، نیازمند دیده شدن و درک شدن است. چرا که زمانی که به پذیرش یک موضوع می رسیم، سپس بدنبال حل مسئله می گردیم.

 

زنان و مردان عموما از لحاظ یکسری ویژگی ها با یکدیگر متفاوت هستند و این تفاوت، نیازمند دیده شدن و درک شدن است. چرا که زمانی که به پذیرش یک موضوع می رسیم، سپس بدنبال حل مسئله می گردیم. براساس اطلاعات بدست آمده از مشاوره خانواده چرخه عاطفی زنان شبیه امواج دریاست. وقتی زن احساس کند کسی او را دوست دارد وعاشق اوست اعتماد به نفسش بالا می رود واحساساتش مثل امواج اوج می گیرد اما کمی بعد به طور ناگهانی احساسش تغییر کرده و فروکش می کند. این اوج و فرود در زنان متدوال است و موجب تمایز آنان در مردان از لحاظ احساسی می شود. سرعت چرخه عاطفی زنان بسیار بیشتر از مردان است و شاید دلیل اینکه می گویند مردها بیشتر و سریعتر عصبانی می شوند علاوه بر ذاتی بودن این موضوع تکرار زیاد چرخه عاطفی زنان است. این اوج و فرود، نه تنها در مردان بلکه در زنان نیز، می تواند سردرگمی ایجاد کند. اما نکته قابل توجه این است که زنان هم به طور ناخودآگاه و هم از روی نیاز به این چرخه پاسخ مثبت می دهند. اما همانطور که گفتیم، پذیرش یک موضوع می تواند به ما کمک کند تا راه حلی مناسب، برای آن پیدا کنیم. اگر شما نیز در یک رابطه عاطفی هستید و این اوج و فرود در پارتنرتان موجب ایجاد مشکل در رابطه شده، این مقاله می تواند برای شما مفید باشد، پس از شما می خواهیم که تا انتهای این مقاله، با ما همراه باشید.

آنچه مردان در مورد این چرخه باید بدانند:

مردان به دلیل ناآگاهی و یا به دلیل تکرار بیش از حد این چرخه برداشتهای نادرستی از این چرخه ی غریزی می کنند و خیلی اوقات بر مبنای این رفتارف در مورد آینده رابطه خود برنامه ریزی می کنند و فکر می کنند که رابطه شان به پایان رسیده و دیگر مانند سابق، به یکدیگر علاقمند نیستند. اما چندین راه حل وجو دارد که به شما برای مقابله با این چرخه کمک می کند تا بتوانید با این موضوع با کمترین میزان چالش، روبرو شوید.

مردان چه کارهایی برای گذر از این چرخه می توانند انجام دهند؟

١- به حرفهای همسرتان گوش کنید :حتی اگرمی دانیدحرفهای او درست یا واقع بینانه نیست. این را بدانید که اگر او را رها کنید دچار آسیب روحی می شود و  ناآگاهی در مورد یک واقعیت می تواند به هر دوی شما آسیب وارد کند. گوش دادن فعال را جدی بگیرید، چرا اگر همسرتان احساس کند، برای او یک گوش شنوا وجود دارد می تواند به درستی از پس این چرخه بربیاید و از آن عبور کنید.

٢- ناراحتی و آشفتگی او  را درک کنید: در آن لحظه همسر شما بیش از محبتی که به او دارید نیاز دارد که احساساتش را درک کنید،کاری نکنید که او احساس کند به خاطر اینکه نیاز به توجه بیشتری دارد یا رنجیده است در اشتباه است. البته تصور نکنید که شما همیشه باید سکوت کنید و اجازه دهید تا همسرتان هیحاناتش را بروز دهد و شما فقط احساسات خود را سرکوب کنید. اگر این رفتار را پیش گرفته اید بدانید که دیر یا زود، رابطه با مشکل جدی روبرو می شود، چرا که کینه و احساسات سرکوب شده، بالاخره کار دستتان می دهند. یکی از مهم ترین عوامل در ساخت یک رابطه سالم، درست ارتباط برقرار کردن با یکدیگر است و باید آن را یاد بگیرید.

٣- به جای دعوا و جرو بحث به او اطمینان بیشتری بدهید: مطمئن باشید این وضعیت زیاد طول نمی کشد ودعوا و جر وبحث فقط کار را خراب تر می کند. یکی از مهم ترین عوامل در ایجاد رشد، اعتماد است. براساس نظر مشاور ازدواج تلاش کنید تا در پارتنرتان اعتماد و امنیت ایجاد کنید و به او بگویید که با وجود اینکه گاهی از دست او آزرده خاطر می شوید، اما با این وجود او را دوست دارید چرا که شما، فقط چندین تا از رفتارهای او را نمی پسندید، نه کل وجود و شخصیت او را!

نتیجه:

زنان، زمانی که احساس کنند مورد توجه ومحبت قرار گرفته اند،انگیزه پیدا می کنند وقدرتمند میشوند و فکر می کنند که از پس هر چیزی بر می آیند، درنتیجه اگر شما می خواهید که همسرتان همواره در بهترین شرایط خود باشند باید عشق،محبت وتوجهی را که آنان نیازمند و شایسته ی آن هستند را به آنها ارزانی دارند. هر انسانی نیازمند عشق و محبت است و با رفع آن توسط محبوب، می توان سنگهای بزرگی را جا به جا کرد و مشکلات سخت تری را حل نمود. نه تنها انسانها، بلکه همه موجودات برای رشد کردن، نیازمند این هستند که دیده شوند و احساس دوست داشتنی بودن، داشته باشند. البته که شما به عنوان یک مرد، این مسئولیت را ندارید که کنترل اوضاع را در دست بگیرید و فکر کنید که بار مدیریت این موضوع، تماما بر دوش شما است. بلکه وظیفه شما تسهیل گری و همراه بودن است. باید بتوانید به عنوان یک شریک عاطفی، در کنار همسرتان باشید و به او کمک کنید تا با هم، ازین چرخه عبور کنید بدون اینکه هیچ یک آسیبی دیده باشید.

سخن پایانی

امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر ویژگی هایی که در بالا گفته شد، برای شما آشنا است؛ یکی از بهترین و امن ترین کارها، مراجعه به مرکز روانشناسی است که بسیار کمک کننده است. یکی از کلینیک های روانشناسی خوب مرکز مشاوره انتخاب نو است که با داشتن درمانگرانی علمی و متخصص؛ به شما در این زمینه بسیار کمک می کند. حضور یک درمانگر در سختی ها مانند یک نور، می تواند راهنمای زندگی شما باشد و شما از تاریکی به سمت نور هدایت می کند. اگر زندگی شما هم اکنون در سربالایی قرار دارد، سخت نگیرید و به خود فرصت بهبود دهید. داشتن یک رابطه خوب یکی از مواردی است که می تواند شما را چندین قدم در زندگی جلو بیاندازد و موجب ترقی شما در تمام ابعاد زندگی شود.

 

 نویسنده : محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 – 22795735 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی