کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

در حالی که همیشه آسان نیست، قدردانی برای چیزهای مثبت زندگی می تواند تأثیر عمیقی بر خلق و خو، دیدگاه و رفاه کلی شما داشته باشد.

در حالی که همیشه آسان نیست، قدردانی برای چیزهای مثبت زندگی می تواند تأثیر عمیقی بر خلق و خو، دیدگاه و رفاه کلی شما داشته باشد. براساس اطلاعات بدست آمده از تلفن مشاور خانواده و مطالعات، شکرگزاری شامل نشان دادن قدردانی از چیزهایی در زندگی است که برای شما معنادار یا با ارزش هستند. وقت گذاشتن برای توجه و تصدیق چیزهایی که هر روز به خاطر آنها سپاسگزار هستید، می تواند دیدگاه شما را روشن کند، خلق و خوی شما را تقویت کند و به شما کمک کند در مواجهه با چالش ها احساس مثبت تری داشته باشید. در حالی که پس از برنده شدن در بخت آزمایی یا دریافت یک ترفیع بزرگ در محل کار، احساس عجله شادی آسان است، قدردانی به موهبت های کوچکتر زندگی که اغلب نادیده گرفته می شوند یا بدیهی تلقی می شوند، تسری می یابد. حتی کوچکترین لحظات، مانند گپ کوتاه با یک دوست، حرکت محبت آمیز یک غریبه، نسیم خنک در یک روز گرم یا قدم زدن آرام در طبیعت چیزهایی هستند که می توانید بابت آنها سپاسگزار باشید.

شرایط شما در زندگی هر چه که باشد، ممکن است متوجه شوید که نشان دادن مداوم قدردانی می تواند به طرز شگفت آوری دشوار باشد. بسیاری از ما گرفتار سوگیری منفی می شویم، جایی که در اخبار بد و تجربیات ناخوشایند درنگ می کنیم، با این حال اجازه می دهیم لحظات مثبت در پس زمینه محو شوند. شاید روز دوشنبه آنقدر وقت خود را صرف ترس از کار کنید که برای قدردانی کامل آخر هفته وقت نگذارید. یا شاید شما آنقدر روی لغزش کلامی خود در یک مهمانی متمرکز شده اید که از یک دوست تعریف نمی کنید. و اگر یک اختلال خلقی مانند افسردگی دارید، دیدن هر نکته مثبت یا ابراز قدردانی غیرممکن به نظر می رسد.

قدردانی مانند عظله تقویت می شود!

خوشبختانه، قدردانی مانند ماهیچه ای است که می توانید آن را بسازید. با تمرین مناسب، می توانید حداقل چیزی کوچک برای قدردانی در تاریک ترین روز پیدا کنید. طبق افرادی که اخذ نوبت مشاوره ازدواج داشتند، ایده پرورش قدردانی ممکن است ساده به نظر برسد، اما تحقیقات نشان داده است که می تواند مزایای بسیار واقعی داشته باشد. با استفاده از این نکات، می‌توانید از قدردانی برای بهبود خلق و خوی خود استفاده کنید، از منفی‌گرایی خلاص شوید، روابط قوی‌تری ایجاد کنید و حتی دیدگاه خود را تغییر دهید.

فواید تمرین شکرگزاری

کمی قدردانی می تواند برای خلق و خوی شما معجزه کند. وقتی قدردانی را تمرین می کنید، افکار خود را از احساسات منفی و احساسات ناخوشایند دور می کنید. در عوض، شروع به تمرکز روی چیزهای خوبی می کنید که ممکن است نادیده گرفته باشید. برای مثال، به جای تمرکز بر بدبختی پنچر شدن لاستیک، به این فکر می کنید که چگونه کار شما امکان پرداخت هزینه تعمیرات را فراهم کرده است. یا تمرکز خود را به این تغییر می دهید که چقدر خوش شانس هستید که دوستان نزدیکی دارید که مایلند شما را به خانه برسانند.

این نوع تفکر منجر به ترشح سروتونین و دوپامین می شود، مواد شیمیایی در مغز که با شادی و لذت مرتبط هستند. قدردانی نیز باعث کاهش هورمون های استرس می شود. نتیجه کوتاه مدت کاهش اضطراب و بهبود خلق و خوی است. در درازمدت، تمرین منظم قدردانی نیز ممکن است منجر به تغییرات پایدار در مغز شما شود و شما را تشویق کند که در آینده بیشتر سپاسگزار باشید.

 

از آنجایی که قدردانی می تواند خلق و خوی شما را تقویت کند، شاید تعجب آور نباشد که می تواند سلامت روانی شما را نیز بهبود بخشد. همانطور که شکرگزاری را تمرین می کنید، ممکن است متوجه کاهش علائم افسردگی و اضطراب شوید. در حالی که قدردانی به تنهایی ممکن است یک گلوله جادویی برای مشکلات سلامت روان نباشد، می تواند بخشی از یک برنامه درمانی گسترده تر باشد.

نزدیک شدن به زندگی با ذهنیت مثبت تر می تواند بیشتر از بهبود خلق و خوی شما باشد. این می تواند مزایای آبشاری در سایر زمینه های زندگی شما داشته باشد، مانند:

 

خواب بهتر برخی تحقیقات افزایش قدردانی را با خواب با کیفیت بالاتر و اختلالات خواب کمتر مرتبط می دانند. این ممکن است به این دلیل باشد که ابراز قدردانی درست قبل از خواب به شما این امکان را می دهد که با دید مثبت تری به خواب بروید.

 

تمرکز بهبود یافته قدردانی ممکن است تمرکز شما را آسان‌تر کند. اگر شروع کنید به کار پیش روی خود - چه تکالیف مدرسه و چه وظایف شغلی - با دید مثبت تری، انرژی کمتری را صرف احساس استرس در مورد آن کنید. حتی ممکن است شروع کنید به چالش‌ها، مانند امتحان آینده، به‌عنوان فرصت‌ها و نه موانع. این می تواند انعطاف پذیری عاطفی شما را بهبود بخشد.

 

عزت نفس بالاتر. نگاه کردن به دنیا با احساس قدردانی می تواند طرز فکر شما را در مورد ارزش خود تغییر دهد. تصور کنید که یکی از دوستان شما را با ناهار پذیرایی می کند. همانطور که قدردانی خود را ابراز می کنید، متوجه می شوید که دوستتان وقت و منابع خود را صرف شما می کند زیرا برای شما ارزش قائل است. سپس این فکر را درونی می کنید که برای دیگران مهم هستید.

سخن پایانی

امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر ویژگی هایی که در بالا گفته شد، برای شما آشنا است؛ یکی از بهترین و امن ترین کارها، مراجعه به کلینیک روانشناسی است که بسیار کمک کننده است. یکی از کلینیک های روانشناسی خوب در این زمینه، مرکز مشاوره انتخاب نو است که آدرس کلینیک روانشناسی در پایان متن آمده است. حضور یک درمانگر در سختی ها مانند یک نور، می تواند راهنمای زندگی شما باشد و شما از تاریکی به سمت نور هدایت می کند.

 نویسنده : محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 – 22795735 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی