کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

به عنوان یک مراقب خانواده، شما با مسئولیت های جدید زیادی روبرو هستید. همانطور که امید به زندگی افزایش می یابد، درمان های پزشکی پیشرفت می کند و تعداد فزاینده ای از مردم با بیماری ها و ناتوانی های مزمن زندگی می کنند، بیشتر و بیشتر، ما متوجه می شویم که باید از یکی از عزیزان خود در خانه مراقبت می کنیم.

به عنوان یک مراقب خانواده، شما با مسئولیت های جدید زیادی روبرو هستید. همانطور که امید به زندگی افزایش می یابد، درمان های پزشکی پیشرفت می کند و تعداد فزاینده ای از مردم با بیماری ها و ناتوانی های مزمن زندگی می کنند، بیشتر و بیشتر، ما متوجه می شویم که باید از یکی از عزیزان خود در خانه مراقبت می کنیم. براساس اطلاعات بدست آمده از مشاوره خانواده فرقی نمی‌کند از والدین سالخورده مراقبت می‌کنید، همسری معلول یا از یک کودک مبتلا به بیماری جسمی یا روانی مراقبت می‌کنید، مراقبت از یکی از اعضای خانواده که نیازمند هستند، عملی از روی مهربانی، عشق و وفاداری است. هر روز مراقبت و توجه خود را به عزیزانتان هدیه می دهید و کیفیت زندگی او را بهبود می بخشید، حتی اگر نتواند قدردانی خود را ابراز کند. صرف نظر از شرایط خاص شما، مراقب خانواده بودن نقشی چالش برانگیز و احتمالاً نقشی است که برای انجام آن آموزش ندیده اید. و مانند بسیاری از مراقبان خانواده، احتمالاً هرگز این وضعیت را پیش بینی نمی کردید. با این حال، برای اینکه مراقب خانواده خوبی باشید، لازم نیست یک متخصص پرستاری، یک ابرقهرمان یا یک قدیس باشید. با کمک و حمایت مناسب، می‌توانید مراقبت مؤثر و محبت‌آمیز بدون نیاز به قربانی کردن خود در این فرآیند ارائه دهید. و این می تواند مراقبت از خانواده را به تجربه ای باارزش تر تبدیل کند - هم برای شما و هم برای عزیزتان.

چگونه از یکی از نزدیکان خود مراقبت کنیم؟

تا آنجا که می توانید در مورد بیماری یا ناتوانی اعضای خانواده خود و نحوه مراقبت از آن بیاموزید. هرچه بیشتر بدانید، اضطراب کمتری در مورد نقش جدید خود احساس خواهید کرد و موثرتر خواهید بود.

به دنبال مراقبین دیگر باشید. این کمک می کند که بدانید تنها نیستید. دادن و دریافت حمایت از دیگرانی که دقیقاً درک می کنند که شما چه می کنید، آرامش بخش است.

به غرایز خود اعتماد کنید. به یاد داشته باشید، شما اعضای خانواده خود را بهتر می شناسید. آنچه را که پزشکان و متخصصان به شما می گویند نادیده نگیرید، بلکه به قلب خود نیز گوش دهید.

استقلال فرد مورد علاقه خود را تشویق کنید. مراقبت به این معنا نیست که همه چیز را برای عزیزتان انجام دهید. پذیرای فناوری‌ها و استراتژی‌هایی باشید که به اعضای خانواده‌تان اجازه می‌دهد تا حد امکان مستقل باقی بمانند.

محدودیت های خود را بشناسید در مورد اینکه چقدر از زمان و خودتان می توانید بدهید واقع بین باشید. محدودیت‌های واضحی تعیین کنید و آن محدودیت‌ها را به پزشکان، اعضای خانواده و سایر افراد درگیر اعلام کنید.

مراقبت از خانواده: احساسات خود را بپذیرید

مراقبت می‌تواند احساسات دشواری از جمله خشم، ترس، رنجش، گناه، درماندگی و اندوه را تحریک کند. مهم است که آنچه را که احساس می کنید، چه خوب و چه بد، بپذیرید و درک کنید. خود را به خاطر شک و تردیدها، مورد ضرب و شتم قرار ندهید. داشتن این احساسات به این معنی نیست که شما عضو خانواده خود را دوست ندارید، بلکه فقط به این معنی است که شما یک انسان هستید.

آنچه ممکن است در مورد مراقبت از خانواده بودن احساس کنید

اضطراب و نگرانی. براساس اطلاعات بدست آمده از مشاوره ازدواج ممکن است نگران این باشید که چگونه مسئولیت‌های اضافی مراقبت را انجام خواهید داد یا اگر اتفاقی برای شما بیفتد، اعضای خانواده‌تان چگونه با آن کنار خواهند آمد. همچنین ممکن است در مورد آینده و چگونگی پیشرفت بیماری عزیزتان استرس داشته باشید.

خشم یا رنجش. ممکن است نسبت به شخصی که از او مراقبت می کنید عصبانی یا عصبانی شوید، حتی اگر می دانید این غیرمنطقی است. یا ممکن است به طور کلی از دنیا عصبانی باشید یا از سایر دوستان یا اعضای خانواده که مسئولیت شما را ندارند دلخور باشید.

احساس گناه ممکن است به خاطر انجام ندادن کارهای بیشتر، مراقبت «بهتر»، داشتن صبر بیشتر، یا پذیرفتن موقعیت خود با آرامش بیشتر احساس گناه کنید. در مورد مراقبت از راه دور، ممکن است از اینکه بیشتر در دسترس نیستید احساس گناه کنید.

غم و اندوه خسارات زیادی ممکن است همراه با مراقبت باشد (مثلاً آینده سالمی که با همسر یا فرزند خود متصور بودید یا اهداف و رویاهایی که مجبور بودید کنار بگذارید). اگر فردی که از او مراقبت می کنید بیمار لاعلاج باشد، شما نیز با آن غم و اندوه دست و پنجه نرم می کنید.

حتی زمانی که می فهمید چرا این احساس را دارید، باز هم می تواند ناراحت کننده باشد. برای مقابله با احساسات خود، مهم است که در مورد آنها صحبت کنید. احساسات خود را مخفی نگه ندارید. حداقل یک نفر را پیدا کنید که به او اعتماد کنید، کسی که بدون وقفه یا قضاوت به شما گوش دهد.

سخن پایانی

امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر ویژگی های بالا برای شما آشنا است و با همچین موردی، روبرو هستید یکی از بهترین و امن ترین کارها، مراجعه به کلینیک  روانشناسی است که بسیار کمک کننده است. یکی از کلینیک های روانشناسی خوب مرکز روانشناسی انتخاب نو است که با داشتن درمانگرانی علمی و متخصص؛ به شما در این زمینه بسیار کمک می کند. حضور یک درمانگر خوب درسختی ها می تواند، همانند نور مسیر پیش رو را روشن کند و با افزایش آگاهی و بینش، مسیر درمان را برای شما سهل و آسان کند.

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی