کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

یکی از نیازهای اصلی و مهم هر انسانی، برقراری ارتباط است چرا انسان موجودی است ناطق و برای بقا به رابطه نیاز دارد. ازدواج نیز یکی از روابطی است که بسیار مهم است و موجب تکامل می شود.

یکی از نیازهای اصلی و مهم هر انسانی، برقراری ارتباط است چرا انسان موجودی است ناطق و برای بقا به رابطه نیاز دارد. ازدواج نیز یکی از روابطی است که بسیار مهم است و موجب تکامل می شود. افرادی که دریافت نوبت مشاوره ازدواج داشته اند، می گویند، ازدواج خوب یکی از همان مسیرهایی است که می تواند رسیدن به موفقیت و تکامل را تسریع ببخشد. اما همانطور که ازدواج خوب می تواند بسیار کارکرد داشته باشد، ازدواج بد نیز می تواند بسیار به آسیب زا باشد. خیلی اوقات دیده می شود که افراد به هر طریقی تصمیم به ازدواج می گیرند و تنها به آن فکر می کنند که این عجله خودش می تواند به رابطه ضربه بزند، اگر دوست دارید بدانید که چطور یک رابطه می تواند به درستی به ازدواج ختم شود، اگر شما نیز دغدغه یک رابطه عاطفی  را دارید و در این فکر هسیتد که چگونه می توانید رابطه خود را طولانی مدت کنید و آنرا منجر به ازدواج کنید، این مقاله می تواند برای شما مفید باشد.

-زندگی‌تونو رها نکنین و تنها بر روی یک نفر سرمایه گذاری نکنید:: اگر هم دیوانه‌وار عاشق هم هستین، دلیلی نمیشه که زندگی خودتونو رها کنین. فعالیت‌ها و کارهای روزمره‌تونو به خاطر اون کامل رها نکنین. هر انسانی منحصر به فرد است و دارای نیاز های شخصی خود می باشد که بی توجهی به آن می تواند بسیار آسیب زا باشد. با نگاه کردن به انسان‌های اطرافتان پی خواهید برد که نمی‌توانید تفاوت میان آنها را نادیده‌بگیرید، ‌تفاوت در بدن، رفتار و شخصیت افراد همگی منحصر به فرد به نظر می‌آیند.

-برآورده کردن نیازهای احساسی و روانی: شما باید بتونین نیازهای احساسی و روانی همدیگه رو برآورده کنین، این دو نیاز در رابطه خیلی مهم هستن. هر انسانی دارای نیازهای متفاوتی سات که رفع شدن آنها توسط شریک عاطفی، سازنده و ویران کننده یک رابطه عاطفی است. همواره زمانی که خواسته و یا آرزوی شما برآورده می شود، بسیار خوشحال شده و احساس رضایت می کنید. این در حالی است که اگر به نیاز و آرزوی شما اهمیتی داده نشود، احساس ناکامی و شکست خواهید کرد. از جمله نیازهایی که همه افراد دارند، نیاز عاطفی و نیاز به عشق و تعلق است. آنهایی که وقت گرفتن از مشاور خانواده و مطالعاتی در زمینه رابطه داشته اند، می دانند که، نیازهای عاطفی در هر رابطه ای باید به وسیله طرف مقابل تامین شوند؛ در غیر این صورت افراد از همدیگر دور می شوند و احساس ناخوشایندی نسبت به همدیگر خواهند داشت. به همین دلیل شیوه ای که نیازهای طرفین برآورده می شود، بسیار مهم است در ادامه یا پایان دادن به یک رابطه.

 

-تمدام دنبالش نباشید: اجازه بدین اون دنبالتون بیاد و نه اینکه مدام شما اونو تعقیب کنین و روزی صد بار بهش زنگ بزنین. این یک اتفاق طبیعی است که بیش از حد پیگیر شدن می تواند رابطه را دچار مشکل شد و نه تنها رابطه را عمیق تر نمی کند، بلکه رابطه را سطحی و شکننده نگه می دارد.

-خودتونو دوست داشته باشین: شما هرچقدر که خودتونو دوست داشته باشید، همانقدر هم دیگران شما رو دوست خواهند داشت. بدست آوردن احترام و عزت نفس در طول یک روز ایجاد نمی شود اما نابود کردن آن با رفتارهای نسنجیده کمتر از یک ثانیه زمان می خواهد، پس عادت های اشتباه را بشناسید و در خود اصلاح کنید .

-براش وقت بذارین کنین. رابطه نیاز به توجه داره و اگر بهش توجه نشه، از بین میره. پس متعادل عمل کنین و نه خیلی غرق در رابطه‌تون بشین و نه خیلی به خودتون برسین. مهم ترین عاملی که سازنده یک رابطه سالم است، زمانی است که زوجین به یکدیگر اختصاص می دهند. اگر نیاز به کمک دارید، یکی از بهترین و امن ترین کارها، مراجعه به کلینیک روانشناسی است که بسیار کمک کننده است. یکی از کلینیک های روانشناسی خوب مرکز روانشناسی انتخاب نو است که با داشتن درمانگرانی علمی و متخصص؛ به شما در این زمینه بسیار کمک می کند.

-درکش کنین: همه چیز رو فقط از دید خودتون نگاه نکنین. درک کردن پارتنر بخش مهمی از برقراری یک پیوند قلبی و صمیمانه است. درک بهتر همسر به شما کمک می کند تا بتوانید در هنگام تعارضات و کشمکش ها یکدیگر را قضاوت نکرده و تنش ها را بیشتر از آنچه هست نکنید. زیرا سوءتفاهم ها دلیل اصلی این تعارضات و جنجال های زناشویی هستند . به جای قضاوت کردن دیگران باید یاد بگیریم تا دنیا را از دریچه چشم آنها ببینیم.  اگر بین زوجین تفاهم و درک بالایی در مورد یکدیگر و ارزشهای یکدیگر وجود داشته باشد. ازدواج و زندگی مشترک شما می تواند سالم و شاد باقی بماند. اگر زن و شوهر یکدیگر را درک نکنند و در هنگام مواجه با اختلاف نظرها به تفاهم نرسند، به دلیل سو تفاهم و فرضیات نادرست در مورد یکدیگر، دائم درحال بحث و دعوا با یکدیگر هستند. تحقیقات نشان می دهد که درک شریک زندگی یکی از ضروریات یک رابطه قوی بین دو نفر است. هنگامیکه زن و شوهر احساس کنند یکدیگر را درک می کنند می توانند یک پیوند قلبی قوی و محکمی را با یکدیگر داشته باشند.

 

تفاوتها رو درک کنین: تفاوت‌ها رو ببینین و سعی کنین باهاشون کنار بیاین اما اگر نشد، باید قبول کنید که اون براتون مناسب نیست

سخن پایانی

امید داریم که این مقاله به اطلاعات شما افزوده باشد و کمکی در افزایش آگاهی شما داشته باشد. این را بدانید که مهم نیست که حتما رابطه شما به ازدواج ختم شود، بلکه مهم است شما یک رابطه سالم و بدون آسیب را تجربه کنید. در انتها این را بدانید که ازدواج هدف نیست، بلکه یک رابطه خوب چیزی است که باید به دنبال آن باشیم. اگر نیاز به وقت و صحب کردن با یک روانشناس دارید، در انتها تلفن کلینیک روانشناسی انتخاب نو آمده است که می تواند بسیار کمک کننده باشد. خیلی اوقات آگاهی پیدا کردن از یکسری مطالب می تواند رابطه را را نجات دهد.

 نویسنده : محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 – 22795735

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی