کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

تا کنون اعتماد یکی از مهمترین عوامل موفقیت زناشویی است چرا که اگر اعتماد نداشته باشید، ازدواج شما نمی تواند به سلامتی برسد. اعتماد یکی از آن عناصر سازنده است که برای ارتباط قوی و سالم و همچنین رابطه جنسی پرشور ضروری است.

تا کنون اعتماد یکی از مهمترین عوامل موفقیت زناشویی است چرا که اگر اعتماد نداشته باشید، ازدواج شما نمی تواند به سلامتی برسد. اعتماد یکی از آن عناصر سازنده است که برای ارتباط قوی و سالم و همچنین رابطه جنسی پرشور ضروری است.آنهایی که وقت گرفتن از مشاوره ازدواج می گویند که شما کاملاً باید در ازدواج خود اعتماد ایجاد کنید و در اینجا پنج راه برای شروع سفر آورده شده است.

یک)  صادق باشید

هر عملی که در اینجا ذکر شده مهم است، صداقت شماره یک مهم ترینها است. اگر می خواهید در رابطه خود اعتماد ایجاد کنید، باید با خودتان صادق باشید و در مورد خودتان با همسرتان صداقت بخرج دهید. این امر مستلزم انجام چند کار است. باید بتوانید به خودتان نگاه کنید و صادقانه خودتان را ببینید. اکثر مردم نمی توانند این کار را انجام دهند زیرا تمایلی به دیدن عیوب خود ندارند. در عوض آنها مسائل خود را نادیده می گیرند و به خود می گویند "من کامل نیستم، اما آنقدرها هم بد نیستم." این یک شکست مهم در صادق بودن با خودتان است. صادق بودن با خود به معنای مقایسه یا سنجیدن خود با دیگران نیست، در واقع فقط تصدیق آنچه هست است. صداقت یعنی دیدن اعتماد و تمایل به تعامل با آن.

همچنین باید با همسرتان صادق باشید. اگر کاری عالی انجام دادند، به آنها بگویید که عالی بوده است. اگر کاری انجام می دهند نه چندان عالی، به آنها اطلاع دهید. به عنوان یک همسر، شما بزرگترین دارایی برای همسرتان هستید. وقتی با آنها صادق باشید سود می برند. ترفند این است که این کار را با عشق انجام دهید، در زمینه عشق و با کلماتی که به آنها کمک می کند تا آنچه را که می خواهید بگویید به بهترین شکل بشنوند. وقتی این کار را انجام می‌دهید، فرهنگ صداقت ایجاد می‌کنید که به تمام زمینه‌های زندگی زناشویی شما کمک می کند.

دو)  علاقه نشان دهید

ایجاد اعتماد در یک رابطه مستلزم آن است که شریک زندگی شما احساس کند که برای شما مورد علاقه است. چند بار در روز به همسرتان فکر کنید، به این فکر می کنید که او چه می کند، کجا کار می کند، چه چیزی می خواهید به او بگویید، چیزهایی از این قبیل. آنهایی که در اوایل ازدواج هستند و پس از دریافت نوبت مشاوره خانواده به کلینیک روانشناسی انتخاب نو آمده اند می گویند که  همه این افکار را داشتند اما هرگز آنها را با همسرشان در میان نمی گذاشتند و در عوض، آنها را برای خودشان نگه می‌داشتند و فقط مواردی را که باید در مورد آنها بحث می‌شد، مانند مسائل مالی یا سایر مسائلی که پیش می‌آمد، به اشتراک می‌گذاشتند. با انجام این کار، همسرشان هرگز نمی‌دانست که آنها در تمام طول روز به او فکر می‌کنند، در عوض آنها تصور می‌کنند که همسرشان فقط از او انتقاد می‌کند.

 

در اینجا چند راه برای نشان دادن علاقه وجود دارد:

 

*هنگام صحبت کردن به آنها توجه کنید.

*نیازهای آنها را در نظر بگیرید و سعی کنید نیازهای آنها را بدون درخواست آنها برآورده کنید.

*با آنها تماس بگیرید یا پیامک دهید. به آنها بگویید که به آنها فکر می کنید.

*زمانی که اختلافاتتان به میان آمد، ابتکار عمل را به خرج دهید.

این چهار عمل مستلزم تلاش است و آنها شروع به تغییر فرهنگ اعتماد در رابطه شما خواهند کرد. همسرتان از راه های جدیدی به شما اعتماد خواهد کرد که صمیمیت عاطفی شما را افزایش می دهد.

 

سه)  مسئولیت پذیر باشید

 یکی از بهترین استعاره های ازدواج را پیدا کرده ام که دو فنجان جداگانه در یک فنجان می ریزند که همان ازدواج است. هر فنجان نماینده یک فرد در رابطه است. هر فردی باید مسئولیت خود را بپذیرد و در حین انجام فنجان خود را پر می کند و شروع به ریختن در جام ازدواج می کند.

چگونه می توان مسئولیت رفتار و گفتار خود را پذیرفت؟ 1) سرزنش نکردن 2) شکایت نکردن 3) دانستن آنچه می خواهید و برقراری ارتباط با آن و 4) عمدی بودن. وقتی این کارها را انجام می‌دهیم، مسئولیت گفتار و اعمال خود را بهتر می‌پذیریم و در نتیجه فرهنگ اعتماد در ازدواج ایجاد می‌کنیم. این یک کار مستمر در حال پیشرفت است. زمان هایی وجود دارد که موفق می شوید و زمان هایی که شکست می خورید. اشکالی ندارد. روی این کار ادامه دهید و اعتماد بهتری ایجاد خواهید کرد.

چهار)  پاسخ های غیر دفاعی

یکی از سخت‌ترین کارهایی که می‌توان انجام داد زمانی که به چیزی متهم می‌شوید یا احساس می‌کنید در جر و بحث مورد حمله قرار می‌گیرید، پاسخ دادن به روشی غیر دفاعی است.  کنترل خود،  نشان دهنده تسلط بر خودتان است و محصول سطح بالاتری از ارتباط در ازدواج شماست. اشتباه نکنید، این قطعاً یک مهارت ارتباطی در بخش بالایی است و این نیاز به تمرین و ظرافت دارد.

بنظر می رسد برای پاسخ غیر دفاعی باید:

پاسخگو بودن

توانایی گفتار و اعمال شما

به زبان بدن خود توجه کنید.

مدیریت احساسات خود

بهانه نیاوردن

مهارت های بیشتری فراتر از چهار مورد اول برای دستیابی به ارتباطات غیر دفاعی وجود دارد. امیدواریم چهار روش ذکر شده در اینجا به شما کمک کند تا سفر افزایش اعتماد در ازدواج خود را آغاز کنید. این شیوه ها به خوبی جواب می دهند.

پنج)  نشان دادن همدلی

همدلی توانایی درک و نشان دادن احساسات دیگران است. توانایی شما در تمرین همدلی در ازدواجتان به طور اساسی اعتماد در رابطه شما را بهبود می بخشد. نشان دادن همدلی مستلزم آن است که بتوانید به طور فعال به صحبت های شریک خود در هنگام اشتراک گذاری گوش دهید. این بدان معنی است که شما می توانید نشان دهید که در حال گوش دادن به آنها در حال صحبت کردن هستید. همچنین به این معنی است که بتوانید احساسات موجود در شریک زندگی خود را تشخیص دهید. وقتی آنها چیزهایی را با شما در میان می گذارند، شما این توانایی منحصر به فرد را دارید که سعی کنید احساس آنها را در مورد یک موقعیت خاص حس کنید و به شما اجازه می دهد سوالات بیشتری در مورد احساسات آنها بپرسید.

نشان دادن همدلی به این معنی است که به تفسیر آنها از یک موقعیت خاص گوش می دهید. شما ممکن است به صورت چشم به هم زدن موضوع را نبینید، اما باید مایل باشید که به آنها اجازه دهید موقعیت را همانطور که می بینند تفسیر کنند. وقتی آنها معتقدند که شما واقعاً آنها را شنیده اید، می توانید در مورد وضعیت خاص به وضوح بیشتر بروید. اگر فکر می کنید در مورد نکات گفته شده مبهم هستید و نمی دانید که باید چه کنید به تلفن مطب روانشناسی زنگ بزنید و در مورد ابهامات خود صحبت کنید تا به شما یک درمانگر مناسب معرفی کنند. در نهایت، یک تمرین عالی در مورد نشان دادن همدلی، درخواست اجازه است. به نظر می رسد که شما به آنها می گویید "آیا می توانم آنچه را که شنیده ام به شما بگویم؟" یا "آیا می توانیم قدم بعدی را برداریم؟" این نوع درخواست اجازه به همسرتان نشان می دهد که شما واقعاً در رابطه سرمایه گذاری کرده اید.

سخن نهایی

ایجاد اعتماد سنگ بنای هر رابطه عالی است. اعتماد به سختی به دست می آید و به راحتی از دست می رود. همچنین مهمترین عامل در پرورش فرهنگ اعتماد است. وقتی این کار را انجام دهید، رابطه عمیق‌تری با شریک زندگی خود تجربه خواهید کرد. 

 

 نویسنده : محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 – 22795735 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی