کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

همه ی افراد نیازهایی دارند و عر فردی سطح ارضای نیاز خاص خود را دارد،

همه ی افراد نیازهایی دارند و هر فردی سطح ارضای نیاز خاص خود را دارد، این سطح ارضا به او می فهماند که کدام نیاز او ارضا شده است و دیگر لازم نیست برای ارضای آن تلاش کند. طبق مطالعات مرکز مشاوره آشنا شدن شما با نیاز ها به شما می فهماند کدام نیازهایتان برآورده نشده است که احساس بدی دارید و کدام نیازتان ارضا شده است که احساس خوبی دارید. البته موارد همیشه به این راحتی نیستند ولی اگر کمی وقت صرف کنید به همین نتیجه می رسید. به همین دلیل توصیه می شود که برای کسب اطلاعات لازم در این زمینه با افراد متخصص در ارتباط باشید. در ادامه ما به معرفی این نیاز ها به طور خلاصه جهت آشنایی شما با آن ها می پردازیم. این نیاز ها شامل:

زنده ماندن:

تمام موجوات زنده از لحاظ ژنتیکی طوری برنامه ریزی شده اند که برای زنده ماندن تلاش کنند. انسان ها به دنبال راههای افزایش عمر هستند و بسیاری از انسان ها به ورزش، رژیم غذایی، مصرف آب معدنی روی می آورند تا سالم تر بمانند و عمرشان طولانی شود. اما این نیاز ها طوری بیان شده است که بیشتر به روابط بین فردی تاکید دارد و به همین دلیل این نظریه بیان می کند که بهتر کنار امدن با یکدیگر و زنده ماندن رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارد.

عشق، سکس و تعلق خاطر:

طبق نظر روانشناس و مشاور خانواده بیشتر داستان ها و رمان ها داستان آدم هایی هستند که به دنبال عشق جنسی هستند ولی بدا به شکست می انجامد، چون انتقاد، سرزنش، شکایت و حسادت رابطه مورد نظر را تحت الشعاع قار می دهد. ولی هر فردی نیاز دارد تا عشق و تعلق خاطر را در زندگی اش حفظ کند ولی برآورده کردن آن دشوار است. گاهی اوقات روابطی که خوب به نظر می رسند رو به تباهی می گذارند وو این تباهی است که تجارب عشقی و درد رج ناشی از عشق را در ادبیات جالب و چذاب می کد. اگر چه ما برای عشق و تعلق خاطر نیاز به تحریک و برانگیختگی داریم ولی به ندرت در دوست یابی به مشکل بر می خوریم و به راحتی می توانیم آن را حفظ کنیم ناکام کننده تری بخش این نیاز عشق جنسی است و اگر رضایت بخش نباشد ممکن است افراد به دنبال خیانت و کارهای دیگر باشند و برای رضایت بخش بودن آن توجه کردن به این نکته ضرورت دارد . در واقع شرط تداوم یافتن رابطه عاشقانه و جنسی این است که زندگی شخصی خود را نیز داشته باشیم، زن و شوهر ها باید علایق، سرگرمی ها دوستان شخصی داشته باشند. ما در رابطه خود با دوستان خوب و اعضای دلسوز خانواده می توانیم از چنین علایق و سرگرمی هایی برخوردار باشیم. این قضیه را در زندگی مشترک نیز باید پیاده کرد . محروم کردن همسر خود از این گونه فرجه ها به رابطه ما با او لطمه می زد. وابستگی به همسر در تمام زمینه ها تقریبا فراتر از توان اکثر رابطه ها است. البته عشق غیر جنسی نیز مشکلاتی دارد. اعضای خانواده به ویژه فرزندان و والدین در اغلب موارد از یکدیگر عشق بیشتری می خواهند . در این مواقع زمانی که یکی از طرفین یا هر دو نفر از کنترل درونی استفاده می کنند خانواده از هم می پاشد. تا زمانی که طرفین دنبال کنترل کردن یکدیگر باشند هم راهی برای جلوگیری از این گسیختگی وجود ندارد.

قدرت:

بیشتر افراد علی رغم این که صاحب همه چیز هستند ولی لذت به دست آوردن را ول نمی کنند. این در حالی است که به دست آوردن آن ها به معنای محروم شدن دیگران است. این فزون خواهی حتی به دوستی های بلند مدت و قدیمی ضربه می زند. دوست ماندن با کسی که با جاه و مقام درگیر است دشوار است. این احساس در بسیاری از آدم ها سیری ناپذیر می شود. ما می خواهیم برنده شویم، کارها را اداره کنیم، حرف خود را به کرسی بنشانیم، به دیگران بگوییم که چه کار کنند . خیلی از افراد در جریان قدرت طلبی به هر کاری روی می اورند و مرتکب هر رفتاری می شوند. حتی ممکن است زندگی زناشویی و روابطشان با فرزندان و پدرو مادر خود را زیر پا بگذارند . در جامعه ی مبتنی بر نظریه تئوری انتخاب که در ان کنار امدن با دیگران مهم است، زورگویی به دیگران کمتر اتفاق می افتد . در چنین جامعه ای دلیل چندانی برای قضاوت کردن یکدیگر باقی نمی ماند و ادم ها بیشتر در صدد حل اختلاف ها هستند.

آزادی:

هرگاه آزادی خود را از دست می دهیم، یکی از صوثیات انسانی خود یعنی خلاقیت سازنده را از دست می دهیم، وقتی احساس می کنیم که در ابراز خود آزاد نیستیم و یا وقتی آزادیم ولی کسی حرفمان را گوش نمی دهد خلاقیت موجب رنج و حتی مریض شدن ما می شود. هر چه بیشتر آزاد تر باشیم و بیشتر بتوانیم نیازهای خود را طوری ارضا کنیم که دیگران را از ارضای یازهای خود باز نداریم بیشتر می توانیم از لاقیت خود به نفع خودمان و دیگران استفاده کنیم.

تفریح:

طبق نظر مشاور ازدواج خوب در تهران کنار آمدن با هم کار پر زحمتی است و بهترین راه انجام دادنش این است که در کنار یکدیگر فرصت های یادگیری سرگرم کننده و تفریحی داشته باشیم و خندیدن و یادگیری، اساس و شالوده ی روابط بلند مدت موفقیت آمیز هستند. وقتی زندگی مشترک به سمت تلخی پیش می رود، تفریح و سرگرمی اولین قربانی آن است. و این خیلی بد است زیرا ارضای نیاز به تفریح از ارضای بقیه نیاز ها ساده تر است. شما به شیوه های مختلفی می توانید تفریح کنید و به ندرت کسی می تواند جلوی شما را بگیرد.

نویسنده پریا موسوی

شماره تماس:

-22593216

22642681

آدرس: آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی