کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

برخی از متغیر ها وجود دارد که تعیین می کنند که یک ازدواج موفق خواهد بود یا نه.

برخی از متغیر ها وجود دارد که تعیین می کنند که یک ازدواج موفق خواهد بود یا نه. برخی از زوج ها بر زمان های خوب تاکید می کنند و لحظات بد را به حداقل می رسانند و یا هم که به زمان های بد متمرکز بودند و چیزی از لحظات خوب می گفتند. طبق نظر مشاور روانشناس در حالت کلی یا زوجین بر ویژگی های مثبت شریک زندگی تاکید می کنند و ویژگی های آزاردهنده را له حداقل می رسانند و یا هم که به ویژگی های منفی همسرشان تاکید می کردند و ویژگی های مثبت او را به حداقل می رسانند . زوج هایی که به احتمال زیاد ازدواج های خوشبختی دارند هنگامی که در مورد رابطه خود صحبت می کنند ویژگی های زیر را نشان می دهند. و در وافع اگر که موارد زیر را رعایت می کنید می توانید شانس موفقیت رابطه تان را بالا ببرید. پس به موارد زیر توجه کنید.

علاقه، محبت و تحسین:

طبق نظر بهترین مشاور خانواده این زوج ها به صورت کلامی و غیر کلامی عواطف مثبت خود را ابراز می کنند مانند خونگرمی، شوخ طبعی و محبت و .... و آن ها بر اوقات خوب تاکید می کنند و از شریک زندگی شان تعریف و تمجید می کنند. و علاقه خود را به همدیگر ابراز می کنند و به همدیگر نشان می دهند.

بودن در یک رابطه متعهدانه ، بسیار مهم است. همه ی ما می خواهیم که دوست داشته باشیم و دوست داشته شویم. و دوست داریم که در رابطه مان رشد کنیم. ورود به یک رابطه در واقع خارج شدن از نقطه ی امن خودمان است . اگر که در مورد این که واقعا چه کسی هستید صادق باشید و در مورد این که شریک زندگی تان چه کسی است نیز صادق باشید، رایطه تان عمیق تر خواهد بود و در واقع درک شما از یکدیگر باعث می شود که رابطه شادی داشته باشید. رابطه موفق یازمند ابراز علاقه، تحسین و تمجید و درک و توجه است.

تاکید بر ما بودن به جای من بودن:

این زوج ها بر توانایی خود در برقراری ارتباط خوب با یکدیگر و اتحاد و با هم بودن متقابل تاکید دارند . آن ها از کلماتی مانند ما در مقابل من استفاده می کنند و هیچ وقت همدیگر را جدا از هم نمی دانند. در کنار من بودن باید به رابطه و ما بودن توجه داشته باشید و آن را همواره در حرف هایتان تاکید کنید و بدانید که استفاده از من به مقدار زیاد می توواند آسیب رسان باشد. پس ما بودن را فراموش نکنید و در حرف هایتان به آن تاکید کنید.

انبساط خاطر:

این زوج ها خاطرات مشترک خود را به صورت شفاف و دقیق به یاد می آورند، نه مبهم و عاری از جزییات و آن ها در مورد رابطه خود با دید مثبت و با انرژی صحبت می کنند و نه ضعیف و بی تمایل به یادآوری گذشته. آن ها خود را نشان می دهند و خود افشاگری را به خوبی انجام می دهند و از روابط صمیمی رویگردانی نمی کنند.در واقع صحبت کردن درباره خاطرات مشترک گذشته و روزهایی که از آن لذت برده اید و یادآوری جنبه های مثبت رابطه می تواند بسیار لذت بخش باشد.

تجلیل از مبارزه:

در یک رابطه افراد یک زندگی کامل را با هم می سازند که پر از ارزش ها و اهداف و معنای است. زوج ها از این که از دوران های سخت زندگی جان سالم به سر می برند ابراز غرور می کنند و هرگز از دوران سخت خود با نا امیدی حرف نمی زنند و خود را به طور مداوم متعهد و ملزم به حفظ رابطه می دانند و هرگز رابطه خود را زیر سوال نمی برند و به رابطه شان افتخار می کنند و حس خوبی نسبت به آن دارند و احساس شرمندگی برای آن ها نسبت به رابطه شان معنایی ندارد. آن ها در مورد ارزش ها، اهداف  زندگی مشترک خود صحبت می کنند و در ادامه مسیر زندگی شان معنا و هدف دارند .

 اگر زوجی با منفی گرایی نسبت به یکدیگر همراه باشد و آن را با کلام و زبان بدن نشان دهد، این نشان می دهد که یک کلید منفی روشن کننده و پیش بیی کننده رابطه ای است که به مرور زمان به سمت خاموشی می رود. اگر زن و شوهر از رابطه خود ابراز نا امیدی کنند و گویی حرف بزنند که آزدواجشان آن طور که می خواستند نبوده و یا افسرده، نا امید و تلخ از رابطه شان یاد کنند. احتمال طلاق و جدایی وجود دارد. این را فراموش نکنید اتفاقات منفی و رویداد های تنش زا در همه روابط است و نمی توان جلوی آن ها را گرفت. و نکته مثبت ای است که چگونه این رویدادهای منفی را درباره خود و شریک زندگی شان، به طور مثبت تفسیر می کنند . در حالت کلی می توان گفت که هر ازد.اج و رابطه موفقی در پایه و اساس خود دارای یک دوست عمیق و نزدیک است و منظورمان همان شریک هایی است که واقعا یکدیگر را می شناسند و مهم تر از همه همواره خود را مانند یک تیم می دانند.

همه ی ما انسان ها گاهی اوقات اشتباهاتی را مرتکب می شویم و وقتی که این کار را انجام می دهیم آن را اصلاح کنیم. این که انتظار داشته باشیم یک رابطه فاقد هر گونه اشتباه باشد دور از اتظار است. یک رابطه خوب رابطه ای نیست که در آن دعوا وجود نداشته باشد ، بلکه رابطه ای است که در آن پس از هر حادثه ناخوشایند اصلاح صورت بگیرد و این اصلاح در گفت و گو های زوجین مشخص شود و شناسایی شود . علاوه بر مواردی که در قسمت بالا اشاره شد مهارت های دیگری نیز هستند که می تواند برای بهبود رابطه و افزایش شانس موفقیت رابطه موثر باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مراکز مشاوره خوب در ارتباط باشید.

نویسنده پریا موسوی

شماره تماس:

-22593216

22642681

آدرس: آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی