کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

 

زبان انسان ها در گسترش و یا کاهش خشونت سم بسیار بزرگی دارد

و در مقام انتقال دهنده ی پیام های واقعیت های بیرونی و درونی می تواند پروسه های مختلف عصبی و فیزیولوژیکی را در بدن ما آغاز کند.

زبان انسان ها در گسترش و یا کاهش خشونت سم بسیار بزرگی دارد و در مقام انتقال دهنده ی پیام های واقعیت های بیرونی و درونی می تواند پروسه های مختلف عصبی و فیزیولوژیکی را در بدن ما آغاز کند .بر اساس مطالعات مرکز مشاوره این پروسه ها می تواند به خشم و ترس و یا مهر و همدلی منتهی کند. ما با استفاده از زبان از روش هی مختلفی استفاده می کنیم که آگاهانه و یا غیر آگاهانه باعث ایجاد آسیب و ناراحتی در خودمان و اطرافیانمان می شود و در واقع حال بد را برایمان به همراه دارد و از هر کونه شفقتی به دور است. در ادامه به بری از این شیوه های خطرناک اشاره می کنیم که حذف کردن آن ها از زندگی تان شرایط بهتری را برایتان به همراه خواهد داشت. این شیوه های خطرناک عبارت اند از:

داوری های اخلاقی:

طبق نظر روانشناس خانواده یکی از انواع مفاهیم داوری های اخلاقی است که به نادرست بودن یا بد بودن افرادی دلالت دارد که همنوا با ارزش های ما عمل نمی کنند. مانند تو تنبل هستی و .... ملامت کردن ها، توهین ها، برچسب زدن ها، انتقاد و مقایسه و آسیب شناسی همه نوعی داوری هستند. زمانی که ما دیگران را مورد داوری قرار می دهیم ذهنمان درگیر این است که چه کسی خوب، بد، عادی، غیر عادی ، مسئول، غیر مسئول، هشیار، نادان و غیره است. وقتی از این موارد استفاده می کنیم که دیگران چه مشکلی دارند که به صورت خاصی رفتار می کنند توجه ما به صنف بندی تحیلی و تعیین نادرستی متمرکز می باشد نه بر این که ما و دیگران به چه چیز نیاز داریم تا آن ها را به دست بیاوریم. تحلیل گرفتن اطذافیانمان بیا ارزش ها و نیازهای خود ما است. و این بیان نادرستی است زیرا زمانی که ما نیاز ها و ارزش های خود را به این صورت ابراز می کنیم حالت دفاعی و مقاومت را در نزد همان افرادی که رفتارشان موجب نگرانی ماست افزایش می دهیم. زمانی که افراد به ارزش ها و نیازهای ما به خاطر ترس ، گناه یا شرم پاسخ می دهند همه بهای سنگینی می پردازیم. و به خاطر حس اجبار درونی و یا بیرونی خودشان را با ارزش های ما سازگار می کنند و این باعث آسیب زیاد در ما و اطرافیانمان خواهد شد.

مقایسه کردن:

شکل دیگر قضاوت استفاده از مقایسه کردن است ما اگر مقایسه کنیم، کم کم احساس بدی به ما دست خواهد داد . مقایسه کردن زندگی و یا ظاهر و موقعیت های خودتان با دیگران کار بسیار آسیب زایی است. زیرا افراد ممکن است که فقط بهترین های زندگی طرف مقابل را بدانند و زندگی خود را فقط با آن قسمت از زندگی افراد مقایسه کنند و درچنین شرایطی مشکلات زیادی را تجربه خواهند کرد و درگیر با افسردگی و ناراحتی های زیادی خواهند شد. افراد برای داشتن زندگی بهتر و مهربان بودن با خودشان لازم است که دست از مقایسه کردن خودشان با دیگران بردارند.

انکار مسئولیت:

یک نوع دیگر از موارد انکار مسئولیت است. زمانی مه آگاهی ما از مسئولیت ما در قبال افکار، احساسات و اعمالمان مغشوش می سازد، بسیار زندگی گریز است. استفاده از کلماتی نظیر باید ها و نباید ها نشان می دهد که چه اندازه مسئولیت شخصی برای اعمالمان در گفتار مغشوش شده است. هنگامی که علت اعمال خود را به عوامل بیرون از خود نسبت می دهیم، ما از پذیرش مسئولیت برای اعمال خود انکار می کنیم. این می تواند شامل میروهای مبهم و غیر شخصی، شرایط آسیب زا یا تاریخ شخصی و روای ما، اعمال دیگران، فشار گروه ، نقش جنسیتی و اجتماعی و سنی  یا هیجانات غیر قابل مهار باشد. افراد برای داشتن زندگی بهتر و مهربانی با خودشان لازم است که مسئولیت رفتارها، افکار و احساساتشان را قبول کنند و آن را به دیگران نسبت ندهند.

موارد دیگر که می توان به آن اشاره کرد:

زمانی که شما نیازهایی داشته باشید و برای رفع آن ها اطرافیانتان را تهدید کنید که اگر نیازتان را براورده نسازند با ملامت و مجازات رو به رو خواهند شد شکل دیگری از آن هاست. ما نمی توایم هیچ کس را مجبور به کاری کنیم. و نمی توانیم دیگران را تغییر دهیم و زندگی با این فکر و هدف ما را بسیار فرسوده و خسته خواهد کرد.

در همه ی ما این وجود دارد که از دادن و گرفتن شفقت آمیز لذت ببریم ولی با این حال ما انواع زیادی از روش های زندگی گریز را یاد رفته ایم که ما را به شیوه ی از صحیت و رفتار سوق می دهد که به خودمان و دیگران آسیب وارد می کند. یکی از آن ها همان طور که در قسمت بالا یز اشاره کردیم داوری های اخلاقی است که متضمن بدی یا خطای کسانی است که اعمالشان با ارزش های ما همساز نیستند. شکل دیگر آن مقایسه کردن است که مانع شفقت نسبت به خودمان و دیگران می شود. و همچنین آگاهی ما را از این که ما هر یک به خاطر افکار و احساسات و اعمال خود مسئولیم ، مغشوش می سازد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با مشاور ازدواج در ارتباط باشید و راهنمایی های لازم و آموزش ها را دریافت نمایید.

نویسنده :پریا موسوی

شماره تماس:

-22593216

22642681

 آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی