کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

طلاق عاطفی به سردی رابطه میا زن و شوهر گفته می شود و در واقع باعث ضعف رابطه بین آن ها می شود.

 

طلاق عاطفی به سردی رابطه میا زن و شوهر گفته می شود و در واقع باعث ضعف رابطه بین آن ها می شود. بر اساس مطالعات مشاوره قبل ازدواج در تمام ابعاد روحی، جسمی، عاطفی، و گفتاری سردی اتفاق می افتد. از جمله عوامل مرتبط با طلاق عاطفی می توا به مشکلات ارتباطی ، انتخاب نادرست همسر، اعتیاد مرد، خیات، دخالت خانواده ها، ناراضایتی جنسی و .. نام برد. پیامد های طلاق عاطفی نسبت به فرزندان و همسر صورت می گیرد و افسردگی، انزوا و گوشه گیری، ادامه زندگی داشتن، فرار فرزندان از محیط خانه، پرخاشگری، افت تحصیلی و .... را به همراه دارد. طلاق عاطفی به دلیل یک مشکل ایجاد نمی شود و مجموعه ای از عوامل باعث طلاق عاطفی می شوند. و تاثیر تفاوتی در زندگی های متفاوت به همراه دارد.

برای این که طلاق عاطفی اتفاق نیفتد باید بین زوجین اعتماد، احترام، تشویق،تحسین، تشکر و قدردانی وجود داشته باشد که موارد گفته شده باعث افزایش صمیمیت که یکی از مهم ترین عوامل داشتن زندگی مشترک رضایت بخش است ، می باشد. در ادامه به اهمیت اعتماد در زندگی مشترک اشاره می کنیم و مواردی که می تواند اعتماد را سست نماید را بیان می کنیم.

 اعتماد:

طبق نظر مشاور خانواده زن و شوهر در همه ابعاد زندگی به یکدیگر اعتماد داشته باشند تا بتوانند زندگی مشترک موفقی داشته باشند و زندگی مشترک زمانی می تواند مفید باشد که سرشار از آرامش باشد . اعتماد مهم ترین عنصر برای تداوم ازدواج است و اگر زوجی اعتماد به یکدیگر را از دست بدهند، دیگر نمی توانند آن را بازسازی کنند و بسیار سخت خواهد بود. اساس حل مشکلات بین زوجین گفت و گو است و زمانی که زوجین حرف یکدیگر را باور نکنند پس آن رابطه با مشکلات زیلدی رو به رو خواهد شد .

اصلی ترین عوامل بی اعتماد شدن زوجین چیست؟

افرادی که خود درگیر دروغ گویی، پنهان کاری و یا خیات به همسر هستند، نمی توانند به همسرشان اعتماد کنند و مورد دیگر رفتار های قبلی همسر است . اگر فردی در هر تماس با جنس مخالف به قصد سوء استفاده وارد شده است می تواند به همسر خود اعتماد کند.

نداشتن عزت نفس:

عزت نفس در واقع به دیدگاه کلی فرد نسبت به خودش گفته می شود و این که چقدر فرد خودش را انسانی ارزشمند، توانمد و خوب می داند . زمانی که فرد عزت نفس پایینی داشته باشد ، همواره ترس این که شخص سومی بهتر و جذاب تر از او خواهد بود و توجه همسرش را جلب خواهد کرد ، وجود دارد. این نبود اطمینان درونی به رابطه تعمیم داده می شود و فرد همواره با این ترس زندگی واهد کرد و همواره در تلاش خواهد بود که ارتباط همسرش را با دیگران محدود کند .

توجه نداشتن به حریم شخصی:

برخی از افراد فکر می کنند که بعد از ازدواج حریم ها بین زن و شوهر کلا برداشته می شود و هیچ گونه خد و مرزی وجود نخواهد داشت. درست است که هیچ کس به اندازه همسر به فرد نزدیک نیست ولی به این معنی نیست که هیچ گونه حد و مرزی وجود نخواهد داشت. هر فردی در رابطه باید بپذیرد که طرف مقابل هم انسان است  و هر فردی به حریم شخصی نیاز دارد و انتظار این که همسرتان همه چیز را به شما بگوید و هیچ رازی نداشته باشد بی مورد است. البته این نکته را فرموش نکنید که نبتید که موضوعی که برای طرف مقابل مهم است یا به رابطه زناشویی مربوز می شود از همسر پنهان کرد.

خیانت فرازناشویی در شبکه مجازی:

رفتارهای فرازناشویی به تمام رفتارهایی گفته می شود که به نوعی رابطه زناشویی را خراب می کند. برخی از افراد خیانت را تنها برقراری رابطه جنسی با فرد سوم می دانند اما اگر صحبت کردن با فرد سوم باعث ایجاد فاصله بین زوجین شود رفتار فرازناشویی حساب خواهد شد.

با اعتماد شوخی نکنید.

اعتماد امری کلی است . رفتار های خاص و موقعیتی هیچ تاثیر بلند مدتی روی اعتماد زوجین نخواهد داشت . در نتیجه بهتر است قبل از تصمیم نهایی خود برای ازدواج ازخود بپرسید که به طرف مقابل اعتماد دارید یا خیر. اگر پاسختان خیر است پس وارد رابطه نشوید و اگر پاسختان مثبت است قبل از هر گونه قضاوت از طرف مقابل اطمینان پیدا کنید و بعد وارد رابطه شوید.

امتحان کردن همسر با شماره نا شناس:

برخی از افراد با شماره ناشناس به همسر خود پیام می دهند و قصد امتحان او را دارند ولی ی کار به شدت به رابطه صدمه وارد می کند و هیچ گاه نمی توان مثل قبل با فرد مقابل رابطه صمیمی برقرار سازد و تجربه ناخواشیندی خواهد بود. و ضربه بزرگی به رابطه خواهد زد پس شدیدا توصیه می شود که از انجام چنین کاری اجتناب کنید.

در حالت کلی هر گونه شک و بی اعتمادی اضطراب و تنش را ایجاد می کند و آرامش را از بین می برد. و به همین دلیل زووجی اگر که به یکدیگر تعهد داده اند باید به یکدیگر اعتماد داشته باشند و هم چنین از انجام هر گونه رفتاری که باعث ایجاد شک و سوء ظن در طرف مقابل می شود پرهیز کنند. زیرا عدم رعایت این موضوع باعث ایجاد بذر بی اعتمادی در طرف مقابل می شود و مشکلات و ناراحتی هایی را به همراه خواهد داشت. زوجین باید اعتماد را در رابطه حفظ کنند و به آن بی توجه نباشند زیرا که تاثیر بزرگی در سلامت رابطه شان به همراه دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر با مرکز روانشناسی در ارتباط باشید.

نویسنده پریا موسوی

شماره تماس:

-22593216

22642681

آدرس: آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی