کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

خانواده نهاد اصلی و مهم هر جامعه ای است و زمانی که خانواده به صورت موفق عمل کنند و رضایت از زندگی را داشته باشند تاثیر مستقیم آن روی جامعه نیز خواهد بود. طبق مطالعات مراکز مشاوره ازدواج اما زمانی که این موفقیت در خانواده نباشد مشکلات متعددی در جامعه، افراد خانواده و .... خواهد داشت.

خانواده نهاد اصلی و مهم هر جامعه ای است و زمانی که خانواده به صورت موفق عمل کنند و رضایت از زندگی را داشته باشند تاثیر مستقیم آن روی جامعه نیز خواهد بود. طبق مطالعات مراکز مشاوره ازدواج اما زمانی که این موفقیت در خانواده نباشد مشکلات متعددی در جامعه، افراد خانواده و .... خواهد داشت.

بدون قضاوت کردن به دیگران گوش دهید

این که وقتی دیگران در مورد دلخوری ها و نا امیدی هایشان صحبت می کنند به صحبت هایشان واقعا گوش می دهید و به احساسات آن ها توجه می کنیدو یا فقط دنبال فرصتی هستید که شما هم نارضایتی خود را بیان کنید و خود را در کانون توجه گفتگو قرار دهید هر کدام تاثیرات متفاوتی را به همراه خواهد داشت. نا کامی، رنجش و نا امیدی بخشی از زندگی است و نمی توان آن را حذف کرد ولی آن چه که اهمیت دارد احترام گذاشتن و گوش دادن به نگرانی ها و ناکامی های طرف مقابل و نثار عشق و محبت است.

همیشه برای خانواده تان تلاش کنید و به دنبال ارتقا باشید.

فکر نکنید که چون در خانواده ای خوب بزرگ شده اید بدون هیچ تلاشی می توانید والدین و یا همسر خوبی باشید و یا چون کودکی سختی داشته اید پس والدین و همسر بدی خواهید بود و دوباره هیچ تلاشی نکنید. برای حفظ سلامت خانواده و رابطه تان و افزایش رضایتمندی خانواده تان همیشه تلاش کنید و به دنبال یادگیری راه هایی برای داشتن زندگی لذت بخش داشید. خانواده بدون تلاش نمی تواند حفظ شود ولی با حرکت اصولی و اطلاعات و آگاهی و تلاش مستمر می تواند نتیجه خوبی را به همراه داشته باشد.

سکوت نکنید.

زمانی که هیچ چیز نمی گوییم و یا چیزی برای گفتن نداریم برای بسیاری از افراد به ویژه بچه ها ، عدم ارتباط سرچشمه بسیاری از نگرانی هاست. زندگی را نمی توان همیشه بدون مشکل و سختی ها ارزیابی کرد هر موفع که حوصله تان سر رفت و نمی توانید آن ها را رها کنید و نمی توانید بگویید که فقط در خوشی ها در کنارشان هستید، زمانی که صاحب خانواده و فرزند می شوید، حتی اگر بر خلاف میل و خواسته شما باشد، شرایطی که در آن هستید هر چه می خواهد باشد، باید به او توجه و علاقه نشان دهید. در ضمن به هیچ وجه نباید در مواقع بروز دشواری، به او این پیام را منتقل کنید که به او پشت کرده اید و او را تنها خواهید گذاشت. ارتباط نادرست بین والدین و کودکان باعث می شود کودکان بد بین تر شوند و اطمینانی که به رابطه در درون خانواده احساس می کنند کمتر شود. 

الگوی خوبی برای فرزندمان باشیم.

کودک با نگاه کردن به والدین از آن ها می آموزد و والدین بخش مهمی از زندگی فرزندان را تشکیل می دهند و همواره به عنوان الگویی برای آن ها محسوب می شوند. تقلید کودکان از والدین امری انتخابی نیست و کودک بسیاری از مسائل مانند مسئولیت پذیر بودن، صادق بودن و بسیاری از خصوصیات مهم دیگر را از والدینش می آموزد

وقت گذرانی با یکدیگر:

 زمانی که افراد با یکدیگر سپری می کنند باید با مفید باشد. نمی توانیم بگوییم که در خانواده همه در خانه هستند و هرکسی مشغول کار خود است و بگوییم که با هم هستند. زمانی می توانیم بگوییم که افراد خانواده با یکدیگر وقت سپری می کنند که از سرگرمی های خوب و مشترک و لذت بخش استفاده می کنند و از معاشرت کردن با یکدیگر لذت می برند و همگی در اوقات فراغت مشارکت دارند و برای ایجاد آن تلاش می کنند.البته زمان این مشارکت و گذراندن وقت باید مناسب باشد

بیان کردن شفاف خواسته ها و صادقانه صحبت کردن

مشاوره خانواده بیان می کند که از نشانه های یک فرد بالغ و پخته این است که در صورتی که فرد از موضوعی احساس ناراحتی می کند صحبت کردن درباره آن مسئله و بیان کردن صریح و کامل آن باعث ایجاد اعتماد و در نهایت صمیمیت در افراد خانواده خواهد شد به عبارتی بیان کردن شفاف خواسته ها و ناراحتی ها از بروز بسیاری از سوءتفاهم ها و بدتر شدن رابطه  و ایجاد رابطه ناسالم جلوگیری می کند.

مقابله با عصبانیت

عصبانیت نشان دهنده ی ناتوانی در برقراری ارتباط موثر می باشد همچنین ناتوانی در خواستن نیازهایشان و قدرت نه گفتن ، ناتوانی در حل ناسازگاری ها همگی از مواردی هستند که علت عصبانیت افراد را نشان می دهد و مشکلاتی را به وجود می آورد و صمیمیت را از بین می برد یادگیری رفتار های جایگزین و مناسب می تواند آشوب انتقاد و عصبانیت و پرخاشگری را کمتر کند و به همین دلیل مشورت کردن با مراکز مشاوره ازدواج پیشنهاد می شود زیرا که حفظ صمیمیت در خانواده و زوجین از فاکتور های مهم زندگی زناشویی موفق می باشد و توجه ویژه ای باید به این موضوع داشت.

کلام آخر:

رها کردن رابطه و خانواده به حال خود نمی توانید رابطه ای موفق و رضایت بخش داشته باشید و به همین دلیل همه افراد خانواده باید برای موفقیت آن همیشه تلاش کنند. اغلب افراد بر این باور هستند که دیگران در شرایط بهتری نسبت به آن ها زندگی می کنند . ولی این را فراموش نکنید که هر خانواده ای با چالش ها و مشکلات مواجه است و فقط شکل و نوع چالش ها ممکن است با هم فرق داشته باشد و این که چه نوع واکنشی در برار آن ها داشته باشیم می تواند تاثیر زیادی در روند رابطه ایجاد کند. پس برای داشتن زندگی رضایت بخش در هر شرایطی تلاش خود را دریغ نکنید.برای کسب اطلاعات بیشتر با کلینیک روانشناسی در ارتباط باشید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی