کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

از آن جایی که کیفیت روابط زوجین تاثیر زیادی در فرزندان و آینده آن ها خواهد داشت و همچنین سلامت خود افراد نیز به این موضوع بستگی دارد،

 

از آن جایی که کیفیت روابط زوجین تاثیر زیادی در فرزندان و آینده آن ها خواهد داشت و همچنین سلامت خود افراد نیز به این موضوع بستگی دارد، در این راستا استفاده زوجین از فنون و مهارت ها می تواند خانواده را به سمت پیشرفت و رشد هدایت کند و از به وجود آمدن سردی و جدایی در خانواده جلوگیری کند  .طبق نظر مشاور قبل ازدواج  قدمی مناسب برای طیف وسیعی از مشکلات و چالش های روابط خانوادگی و زندگی زناشویی در مواردی که پیچیدگی های مسائل زیاد باشد و توانایی حل آن ها وجود نداشته باشد کمک گرفتن از بهترین دکتر مشاور خانواده بسیار مناسب خواهد بود.

وقت با کیفیت:

بر اساس مطالعات مشاوره روانشناسی اگر که برای با هم بودن وقت اختصاص دهید بسیار موفق خواهید بود در زیر یک سقف بودن و داخل رختخواب رفتن با یکدیگر کافی نیست بایستی زمانی را فقط و فقط برای خود و همسرتان کنار بگذارید. بچه داری ، خانه داری ، شغل ، درس ، درگیری کاری شدید و .... هیچ کدام نمی تواند بهانه ای برای نادیده گرفتن این نیاز باشد زیرا که خوب زندگی کردن انتخاب خود افراد است.

چشم انداز وسیعی را در نظر بگیرید.

بدون داشتن چشم انداز وسیع و دراز مدت ، دوام آوردن در برابر مشکلات و چالش های زندگی زناشویی به شدت دشوار می شود . به کمک چشم انداز های طولانی مدت می توان راهی برای برخورد با مشکلات زندگی زناشویی و مناسبات خانوادگی پیدا کرد . زمانی که خانواده چشم انداز های محدود و کوتاه مدتی داشته باشند غلبه بر مشکلات روابط زناشویی سخت تر خواهد شد.

مهارت های زندگی:

طبق مطالعات مرکز روانشناس مدیریت زمان ، ارتباط و حل مسئله و ..... مهارت هایی هستند که در هر مرحله از زندگی زناشویی و زندگی خانوادگی به آن ها احتیاج داریم و همه افراد توانایی این را دارند که این مهارت ها را در خود افزایش دهند و به عبارتی ما بر روی رفتار های خودمان کارهای فراوانی می توانیم انجام دهیم و این مهارت ها می تواند زندگی ایده آلی را برای ما فراهم کند.

به دنبال سازشی دو طرفه باشید.

در وضعیت اختلاف معمولا امکان برآورده کردن نظر و جلب رضایت همه ی طرف ها وجود ندارد . در پی راهی باشید که همه موافقت کنند و با کمی کوتاه آمدن آن را امتحان کنند.

اعتماد:

همیشه اعتماد داشتن به همسر از موارد مهمی می باشد که نقش مهم و اصلی در زندگی زناشویی را دارد مشاور قبل ازدواج بیان می کند که مسخره کردن و تحقیر کردن همسر برای رابطه و زندگی مشترک بسشیار مضر است و به همین دلیل نباید از چنین رفتار هایی در زندگی مشترک استفاده کرد زیرا که ادامه دادن به آن ها احترام را از بین می برد و به رابطه آسیب می زند .

صمیمیت را ایجاد کنید.

بر اساس مطالعات مشاوره روانشناسی در حالت کلی برای ایجاد صمیمیت باید گذشت و بخشش در برابر اشتباهات یکدیگر داشته باشید ، احترام و علاقه و ابراز آن از موارد دیگری است که نباید فراموش کرد ، داشتن اخلاق خوب ، صبر و حوصله ، صداقت و راستگویی ، گوش دادن به احساسات و خواسته های یکدیگر همگی اهمیت زیادی دارند..

مهربانی های ساده و کوچک:

تشکر و قدر دانی کردن از مواردی است که بسیار در رابطه ها موثر عمل می کند . برخی از افراد از تشکر کردن طفره می روند  و آن را نادیده می گیرند اما بسیار مفید است بعضی از افراد را دیده ایم که با غریبه ها بهتر از تزدیکان و عزیزان خود رفتار می کنند اغلب زندگی خصوصی خودشان در حال از هم پاشیدگی است . و نسبت به مسائل حساس و همدل نیستند خود را کنار می کشند و فاصله می گیرند و عاری از همدلی هستند. طبق نظر روانشناسان مرکز روانشناس همدلی کردن و توجه به احساسات اطرافیان بسیار ارزشمند است و از اصول رابطه صمیمی و موفق می باشد.

 

وفاداری:

تعهد و وفاداری نقش مهمی را در رابطه ازدواج و خانواده بازی می کند . و می توان گفت که تعهد عاملی مهم در عشق و صمیمیت می باشد . در صورت نبود وفاداری تدام رابطه با خطر مواجه خواهد شد.

بر روی خودتان تمرکز کنید.

بر اساس مطالعات مشاور قبل ازدواج بیشتر مردم به همسر خود متمرکز می شوند و او را علت اختلاف ها و نارضایتی خود می دانند . اما همواره شما مسئول چگونگی رابطه تان هستید . و به همین دلیل توجهتان را روی خودتان متمرکز کنید و ببینید چه کار هایی می کنید و نمی کنید که بر رابطه تان تاثیر منفی دارد . اما منظور ما این نیست که شما مقصر هستید . شخصی که مسئولیت وضعیتی را می پذیرد ، در واقع قبول می کند که آن حالت یا رفتارش به وضعیتی نا خوشایند منجر شده است. 

 مواردی نظیر درک و اهمیت تصمیم گیری مشترک برای حل مسائل مهم ، وظیفه شناسی زوجین نسبت به زندگی زناشویی ، مقابله و در هم شکستن موانع به وجود آمده بر سر راه زندگی ، بر قراری رابطه مثبت و موثر با همسر با استفاده از مهارت ها و روش های مناسب ، عمل به تعهدات خود در انجام وظایفمان نسبت به تمام ابعاد زندگی مشترک خود از مواردی هستند که در بر قراری رابطه مناسب و داشتن زندگی زناشویی موفق کمک می کند.برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مرکز روانشناس در ارتباط باشید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی