کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

طبق نظر مشاور خانواده روابط ناراحتی ها و اختلافات زیادی را با خود به همراه دارد و این که در رویاهایمان به دنبال کسی باشیم که با او فقط شاد باشیم دور از واقعیت است

طبق نظر مشاور خانواده روابط ناراحتی ها و اختلافات زیادی را با خود به همراه دارد و این که در رویاهایمان به دنبال کسی باشیم که با او فقط شاد باشیم دور از واقعیت است البته این را نیز باید بیان کنیم که فقط یک دارو برای همه افراد کارساز نیست برخی از افراد لازم دارند که همسرشان کنارشان باشد ، برخی دیگر نیاز به کلام تایید آمیز دارند و ..... بر اساس نیاز فرد زوجین باید با یکدیگر ارتباط برقرار کنند تا بتوانند عشق خود در زندگی را حفظ نمایند. در ادامه به برخی از این راه ها اشاره می کنیم.

صمیمیت:

بر اساس مطالعات مشاوره پیش از ازدواج زوجین در زندگی مشترک انتظار دارند که درک شوندو همدلی وجود داشته باشد و به آن ها توجه شود و بسیاری از مسائل دیگر . افراد نمی توانند به طور کامل یکدیگر را بفهمند اما با تمرین و تکرار می توان با ایجاد آن در زندگی مشترک آرامش را به دست آورد . صمیمیت از فاکتور های مهم هر ازدواجی می باشد و این زمانی ایجاد می شود که زوجین درک متقابل داشته باشند ، قدردان یکدیگر باشند ، عشق خود را به یکدیگر ابراز کنند و با محبت و همدلی ، مهربانی ، احترام و توجه آن را به حالت آرامش دربیاورند

 

خود آشکار سازی:

برای برخی از افراد خود آشکار سازی دشوار است زیرا در خانواده ای بزرگ شده اند که احساسات و افکارشان سرکوب شده است و یا اصلا وجود نداشته است و زمانی که بزرگ شده اند نمی تواند احساساتش را بیان کند و ارتباط احساسی اش را با خود از دست می دهد و چنین افرادی به قدری در دنیای افکارش زندگی کرده که اصلا نمی تواند احساساتش را نشان دهد و باید چگونگی برقراری ارتباط با احساساتش را یاد بگیرد تا دیگران او را به عنوان انسان با احساس بشناسند.

 

نگرانی تان را نشان دهید.

طبق مطالعات مراکز روانشناس زمانی که همسرتان در مورد موضوعی صحبت می کند که موجب استرس و نگرانی است، نگرانی خودتان را نشان دهید. و اگر که احساس افسردگی یا نگرانی می کند از او حمایت کنید و یا عذرخواهی کردن در بسیاری از موارد کمک می کند. وقتی همسرتان از دست شما ناراحت است می توانید بگویید که ((واقعا متاسفم که حرفم باعث ناراحتی تو شد)) در چنین مواردی به جای این که حالت تدافعی بگیرید، عذرخواهی کردن بسیار بهتر خواهد بود.

 

حس شوخ طبعی:

طبق نظر مشاور خانواده شوخ طبعی، مخصوصا اگر با اعتماد به نفس همراه باشد خیلی جذاب و شهوت انگیز است. مردان و زنان دوست دارند که همسرانی خوش خنده و شوخ طبع داشته باشند و این در کیفیت رابطه تاثیر مثبت زیادی خواهد گذاشت.

زن به اطمینان خاطر و مرد به تشویق نیاز دارد.

هنگام نیاز اساسی زن به اطمینان  خاطر برآورده شود که مرد طی دفعات متعدد به وی نشان دهد به او توه دارد و اعتبار زیا دی برایش قائل است و خود را وقف او می کند. اشتباهی که مرد ها دارند این اس که فکر می کنند با یک بار مشان دادن عشق خود نیازهای همسرشان را رفع می کنند در حالی که چنین نیست و باید بار ها به او اطمینان بدهد که او را دوست دارد و برای احساسات او اعتبار زیادی قائل است. 

مرد ها هم دوست دارند که از سوی همسرشان مورد تشویق قرار بگیرند در این رابطه زن ها به خوی و خصلت مورد خود اطمینان کرده و با تشویق شوهرشان به آن ها امید و شجاعت می بخشند. اگر مرد مورد تشویق قرار بگیرد در او انگیره ایجاد می شود.

زن به درک و تفاهم و مرد به پذیرش و تایید نیاز دارد.

یک زن وقتی احساس می کند که گوش شنوایی برای حرف هایش وجود دارد و کسی هست که او را درک می کند و مرد بر مبنای همدلی و همفکری به ابراز احساسات زنش گوش دهد نه این که در مورد حرف ها و احساسات او داوری و قضاوت کند. از طرفی زمانی که زن بدن این که بخواهد شوهرش را تغییر دهد صمیمانه او را بپذیرد، مرد حس می کند که مورد قبول همسرش واقع شده است . اگر زن شوهرش را بپذیرد این تایید و پذیرش به این معنی است که دیگر مرد از سوی زن رانده نمی شود.

بر اساس مطالعات  مشاوره پیش از ازدواج  با اصالت برخورد کنید.

برای حفظ اصالت چه می توانید کنید؟

برای اصیل بودن لازم است خودتان را بشناسید و نسبت به اعمالی که همسو با این شناخت است شفاف باشید. گاهی ای کار دشوار است و تهداتی همراه دارد. با این وجود، حفظ تعامل با کسانی که دوستشان دارید ارزشمند است. اصیل بودن نه تنها گاهی درد و مشکلاتی را که در رابطه پیدا می شود تسکین می کند بلکه حتی می تواند از آن پیشگیری کند.

چند دقیقه برای خودتان وقت بگذارید و آرام باشید و تفکر کنید و ببینید می توانید چه جنبه هایی از رابطه تان را شناسایی کنید که در پایبندی به ارزش اصالت موفق نبوده اید. و ببینید که علت آن چه بوده و آیا ترسی همراه آن بوده است؟ و آن ها را شناسایی کنید و در جهت رفع این ترس ها اقدام کنید و همچنین اگر متوجه شدید که در رابطه تان خود اصیلتان هستید پس به شما تبریک می گوییم. ولی برای یادگیری هر آنچه می تواند برای رابطه تان مفید باشد با فردی متخصص در ارتباط باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر با مراکز روانشناس در ارتباط باشید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی