کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

اگر که می خواهید خشم خود را به درستی بیان کنید، باید از خشمتان برای آموزش، آگاهی دادن و مطرح کردن بخش آسیب دیده، غمگین، نا امید و نا امن خود که احساس می کنید توسط شخصی که این آسیب ها را به آن وارد کرده مورد حمله قرار گرفته است، استفاده کنید

اگر که می خواهید خشم خود را به درستی بیان کنید، باید از خشمتان برای آموزش، آگاهی دادن و مطرح کردن بخش آسیب دیده، غمگین، نا امید و نا امن خود که احساس می کنید توسط شخصی که این آسیب ها را به آن وارد کرده مورد حمله قرار گرفته است، استفاده کنید.در بحث کلینیک روانشناسی اگر به صورت سازنده ابراز خشم کنید کینه ای از طرف مقابل به دل نخواهید داشت و دلیلی برای تنفر هم نخواهید داشت و احساسات منفی زیادی را به خاطر نخواهید اورد و در وضعیت های اجتماعی حالت دفاعی نخواهید داشت و احساس نخواهید کرد که مشکلاتتان هیچ وقت حل نخواهد شد و احساس نخواهید کرد که در هر لحظه ممکن است منفجر شوید.خشم باید فقط برای انتقال این پیام باشد و در ادامهبه راهکارهای موثر بیان کردن خشم می پردازیم.

خشم خود را اطلاع دهید.

سعی کنید خشم خود را به طرف مقابلتان اعلام کنید و بگویید که از دست طرف مقابلتان عصبانی هستید و احساسات خود را به شکل واضح بیان کنید.

حرف زدن:

بر اساس گفته ی مشاوران روانشناس اگر نمی توانید خشم تان را بیان کنید و احساس خود را با کلمات روشنی ابراز کنید، آن را به شکل دیگری از تهاجم فیزیکی ابراز خواهید کرد. صحبت سازنده و مناسب می تواند رابطه و خشم شما را بهبود بخشد. زمانی که خشم سراغتان می آید برای شناسایی شدت خشم به آن عنوان بدهید مثلا این که ناراحت شده اید، رنجیده اید، از کوره در رفته اید و .... و آن ها را با کلماتی نظیر حس می کنم، به نظرم و ... شروع کنید.

کوتاه کردن:

شما باید اجازه دهید که دیگران نیز احساسات خود را بیان کنند و چون عصبانی هستید قرار نیست که فقط شما صحبت کنید. بهترین راه این است که زمانی که عصبانی هستید و با فردی صحبت می کنید بعد از یک دقیقه نفسی بکشید و اجازه دهید تا طرف مقابل هم صحبت کند تا وقفه ای ایجاد شود و بعد پاسخ طرف مقابل را دهید. ولی اجازه دهید که طرف مقابل صحبت کند و صحبت هایش را قطع نکنید و بعد از تمام شدن صحبت هایش شما شروع کنید.

از دید طرف مقابل به مسائل نگاه کنید.

ساده ترین راه برای فهمیدن این که چرا طرف مقابل به آن شیوه فکر، احساس یا عمل می کند این است که از او بخواهیم اطلاعاتی به ما بدهد. و مطلع شوید که طرف مقابلتان چه حسی دارد و به چه چیز فکر می کند و...

از رفتار دور از احترام بپرهیزید.

در بحث مشاوره ازدواج وقتی طرف مقابل حرف می زند چشم غره نروید و با صدای بلند آه نکشید و انگشتتان را به سوی او نشانه نروید و از کلمات انتقاد آمیز مانند احمق، بی شعور، نادان و .... استفاده نکنید و وسط حرف او نپرید.

  بخشش

بخشش شامل پذیرفتن این نکته است که هیچ کس کامل نیست . با این که شاید هرگز رفتار اطرافیانتان را یا گاهی نوع رفتار آن ها را کاملا تایید نکنید، می توانید این واقعیت را بپذیرید که او همانی است که هست و به احتمال خیلی زیاد ، اعمال او تلاش هایی آگاهانه برای رنجاندن شما یا آسیب رساندن به شما نیست و در این صورت از مزان عصباینت کم می شود. خود ما نیز نقص هایی داریم و ممکن است که دیگران را آزار دهد و دانستن این مسئله مهم است.

تشدید:

مشاوران روانشناس می گویند مراقب باشید که گرفتار الگوی منفی نشوید زیرا که ممکن است با یک حرف ساده شروع شود و فرد دیگر پاسخ سریعی بدهد و در چند دقیقه گفت و گو به بحث و مشاجره بکشد و در این صورت است که هر دو نفر بازنده خواهند بود. قرار نیست چون یکی برنده و دیگری بازنده شد همه چیز به خوشی تمتم شود چنین جوی برای رابطه اصلا مناسب نیست و شما زمانی در رابطه موفق خواهید بود که هر دو طرف برنده باشند.

کنترل با روش های دیگر:

بر اساس تحقیقات مشاوره ازدواج زمانی که در موقعیتی هستید که نمی توانید به صورت مستقیم خشم خود را ابراز کنید راه های زیر می تواند مفید واقع شود. یکی از آن ها ورزش کردن است و تمرینات ورزشی می تواند انرژی شما را خالی کند و از این احساس خشم خود را رها کنید و مورد دیگر که می تواند مفید واقع شود آرامش عضلانی است و  مسئله ی مهم این است که سعی کنید که نگرش خود را نسبت به عصبانیت تغییر دهید و باور های اشتباه خود را تغییر دهید تا از میزان خطر های عصباینت کمتر شود.

 

 

در برخی موارد علت خشم ممکن است به خاطر مسائل بحرانی مربوط به گذشته فرد باشد و گرفتار کنترل کردن، سرزنش کردن و بی صبری تان در برابر ضعف دیگران به دلیل درد های زیادی از گذشته باشد.  و نیاز به بررسی های عمیق تری باشد در این صورت برای رهایی از خشم های سرکوب شده شد بهتر است که با فردی متخصص در کلینیک روانشناسی مشورت کنید و درمان های لازم را دریافت کنید.

 

 

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی