کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

تحقیقات مرکز مشاوره خانواده نشان می دهد که عوامل متعددی بر روی سلامت و بهداشت روان انسان ها تاثیر می گذارد که با وجود جدا نبودن اثرات متقابل عوامل فردی و محیطی عوامل فردی شامل ژنتیک و فیزیولوژی، جنسیت باور ها و اعتقادات فردی، داشتن مهارت های زندگی و ... است.

تحقیقات مرکز مشاوره خانواده نشان می دهد که عوامل متعددی بر روی سلامت و بهداشت روان انسان ها تاثیر می گذارد که با وجود جدا نبودن اثرات متقابل عوامل فردی و محیطی عوامل فردی شامل ژنتیک و فیزیولوژی، جنسیت باور ها و اعتقادات فردی، داشتن مهارت های زندگی و ... است. و محیطی و عوامل فرهنگی ، اجتماعی، اقتصادی، محیط خانوادگی و .... موثر بر سلامت روان وجود داشته و از سوی دیگر وجود بیماری های قلبی، اضطراب، افسردگی، موقعیت های در آمد پایین، استرس زیاد، آموزش محدود، وجود تبعیض جنسیتی، سبک زندگی ناسالم و .... که ممکن است اثر متقابلی بر شدید کردن اثرات رفتار و سلامت داشته باشند.

آیا کسی که مبتلا به اختلال روانی نیست از بهداشت روانی برخوردار است ؟

طبق نظر مشاور قبل از ازدواج در زندگی هر کسی بسیاری از تعارض ها ، ناراحتی ها و نج ها و نا کامی هایی وجود دارد . برای مثال در نوجوانان رفتار های زود گذری وجود دارد که در مراحل رشد خود را نشان می دهد و هیچ کدام از آن ها نمی توان به عنوان اختلال و بیماری روانی تشخیص داد . بلکه رفتار هایی هستند که نوجوان برای رسیدن به استقلال و تثبیت خود و هویتش نشان می دهد . بنابراین می توان گفت که فردی که بیمار روانی نیست از بهداشت روانی کامل برخوردار نمی باشد. 

ارتباط با افراد مناسب:

انسان موجودی نیازمند روابط اجتماعی می باشد و غافل شدن از آن افسردگی ، انزوا و بسیاری از موارد دیگر را به همراه خواهد داشت . در کنار آن ارتباط با افراد مناسب فرد بهتر خواهد بود و در جهت سلامت روان فرد تاثیر مثبتی دارد ولی همنشینی با افراد نا مناسب می تواند تاثیر کاملا بالعکسی را ایجاد کند . به همین دلیل افراد مناسب را برای ارتباط انتخاب نمایید.

مقابله با ناراحتی ها و مشکلات به شیوه ی صحیح:

مرکز مشاوره تاکید می کند که زندگی با پستی و بلندی های زیادی همراه می باشد و نمی توان وجود آن را انکار کرد و در زندگی هر فردی دیده می شود . این تغییرات و مشکلات باعث افت سلامت روان می شود ولی اگر سازگاری و انعطاف خود را در مقابل این تغییرات بالا ببریم و شیه ها و مهارت های لازم برای مقابله با ناراحتی ها و مشکلات را یاد بگیریم  و واکنش بهتری را نشان خواهیم داد و در نتیجه در مقابل این فشار ها و ناراحتی ها کمترین آسیب به سلامت روان وارد خواهد شد.

ورزش کردن:

 مطالعات مرکز مشاوره خانواده نشان می دهد ورزش کردن از بیماری قلبی پیشگیری می کند و می توان گفت که ورزش کردن به سلامت روانی انسان ها کمک می کند و خود پنداره ی آن ها را اصلاح کرده و اضطراب و افسردگی آن ها را کم می کند . تحقیقات نشان می دهد که فعالیت های شدید و متوسط بدنی ، فواید جسمی و روانی زیادی دارد . بعضی از افراد ، ورزش های سخت و فشرده را دوست دارند و عده ای هم ورزش های روزانه آرام را دوست دارند . لذت و شیرینی ورزش در کنار فواید آن باعث شده که ورزش یکی از مهم ترین کار های زندگی ما انسان ها شود . با کم کردن میزان تماشای تلویزیون و کنار گذاشتن عذر و بهانه ها و بالا بردن اطلاعات در خصوص ورزش می تواند سبک زندگی بهتری ایجاد کند.

 

تغذیه سالم:

طبق نظر مشاور قبل از ازدواج چاقی مشکل جدی در دنیای امروز می باشد و از سوی دیگر ، لاغر شدن می تواند بر آدم هایی که اضافه وزن ندارند تاثیرات مخربی بگذارد . اختلال های خوردن نظیر کم خوری عصبی و پرخوری عصبی  از مواردی است که در میان نوجوانان و جوانان افزایش یافته است .

 چنین مواردی نیازمند درمان هستند تا سلامتی جسمانی افراد نیز دچار مشکل نشود اما آن چه که بین همه ی افراد  اهمیت دارد استفاده از وعده های غذایی متعادل می باشد یعنی افراد باید در انتخاب دقیق غذاهایی که در کنار کالری ، مواد غذایی مناسبی به بدن ما می رسانند و برنامه غذایی معقول تمام مواد مورد نیاز بدن یعنی چربی ، کربوهیدرات ها ، پروتئین ها ، ویتامین ها ، مواد معدنی و آب را تامین می کند . رژیم غذایی معقول  و متوازن نه تنها انرژی بیشتری تامین می کند ، بلکه فشار خون را پایین آورده و خطر مبتلا شدن به بسیاری از بیماری های سخت را کم می کند.

همه ی مواردی که در بالا گفته شد به شکل موثری در بهبود سلامت روحی و روانی و جسمی فرد بسیار موثر واقع خواهد شد زیرا که موارد گفته شده همان طور که مطرح شد با مشکلات روانی در ارتباط هستند و رعایت کردن هر یک از موارد می تواند در سلامت روانی فرد موثر واقع شوند.برای کسب اطلاعات بیشتر با مرکز مشاوره در تماس باشید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی