کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

کسانی که از شایع ترین شکل بیماری عصبی یعنی ساده ترین شکل حالت اضطراب رنج میبرند، اغلب از تمام یا بعضی از نشانه های زیر شکایت می کنند.

کسانی که از شایع ترین شکل بیماری عصبی یعنی ساده ترین شکل حالت اضطراب رنج میبرند، اغلب از تمام یا بعضی از نشانه های زیر شکایت می کنند. خستگی، ناراحتی معده، سوء هاضمه، تپش قلب، تشدید ضربان قلب، تنگی نفس، درد در قفسه سینه، احساس سنگینی در قفسه سینه، عرق کرد دست ها، احساس سوزن سوزن شدن در دست ها و پا ها ، احساس خفگی و گرفتگی در گلو، احساس درد در سر و سنگینی در آن خواب آلودگی ، افسردگی، سرگیجه و دل به هم خوردگی ، حالت تهوع، اسهال و تکرر ادرار را نیز می توان در مواقعی مشاهده کرد.

تحقیقات گسترده مرکز مشاوره نشان می دهد اشخاصی که از این ناراحتی ها رنج می برند بدون کمترین تردید احساس می کنند که مشکل جدی در زندگی شان بروز کرده است و بعید می دانند که جز آن ها کسی کسانی پیدا شود که ناراحتی آن ها را تجربه کرده باشد. برخی از آن ها احساس می کنند که تومور مغزی دارند و .... و در حالت کلی به ندرت می پذیرند که ناراحتی شان عصبی است. و منبع احساسی و عاطفی دارد.

 

اضطراب چه زمانی یک اختلال است؟

روانشناس در این زمینه می گوید ابتلا به اضطراب زمانی اختلال به حساب می آید که طولانی و مکرر باشد و عملکرد انسان را به میزان زیادی ضعیف کند. و ابتلا به اضطراب در تصمیم های انسان برای انجام هر کاری تاثیر بگذارد و یا این که اضطراب فرد از میزان خطر موقعیت پیش رو خیلی بیشتر باشد و در آخر این که فرد برای مهار دلواپسی های خود به سختی تلاش می کند ولی هراس های مزبور همچنان در روال زندگی او اختلال ایجاد می کند و هرگز تمام نمی شود. در این شرایط است که اضطراب طبیعی نیست و نمی تواند برای فرد مفید باشد و برای بهبود فرد نیازمند درمان خواهد بود.

طبق نظر مشاور ازدواج هر گونه اختلالی که در انسان ها ایجاد می شود باعث ایجاد تغییرات وسیع در وضعیت زندی فرد می شود و شرایط دشواری را فراهم می کند و حتی عملکرد او را در بعد های مختلف زندگی تحت تاثیر قرار می دهد . از این رو اگر که هر گونه فکر احساس و تغییرات در شماایجاد شده است که شما را آزار می دهد و یا هر گونه مسئله ای که توانایی حل آن را ندارید و روزگار را برایتان خلق کرده است با فردی متخصص در آن زمینه مشورت کنید و درمان های لازم را دریافت نمایید و یا آموزش های لازم را از سوی آن ها فرا بگیرید.

متخصصان روانشناس بر این عقیده دارند که اگر آثار جسمانی اضطراب به دفعات تجربه شوند و به صورت مزمن درآیند مضزاتی برای فرد به همراه خواهد داشت. مطالعات گوناگون نقش احتمالی اضطراب مزمن و استرس را در به وجود آمدن مشکلات جسمانی نظیر ضربان قلب غیر طبیعی، فشار خون بالا، سندرم روده تحریک پذیر، آسم، زخم معده، ناراحتی های گوارشی و گرفتگی عضلات و کمر درد ، سر درد و کاهش سیستم ایمنی و بیماری های دیگر نشان داده اند. برای این که بتوانید زندگی با کیفیت و سالمی داشته باشید باید نسبت به درمان اختلال اضطراب خود اقدام کنید تا آثار منفی آن بر بدنتان بیشتر نباشد و حال بدتری را دچار نشوید.

افراد نسبت به استرس واکنش های متفاوتی دارند و عوامل روانشناختی در تغییر کارکرد ایمنی تمرکز کرده اند و آن ها به ویژه به بررسی نقش خلق، باور ها و ابراز هیجان و استرس می پردازند. و در واقع مطالعات نشان می دهد که خلق مثبت با کارکرد بهتر ایمنی و خلق منفی با کارکرد ضعیف ایمن مرتبط است. و باورهایی نظیر این که نگرش بد بینانه در زندگی که در آن افراد خود را به خاطر اشتباهاتشان سرزنش می کنند، سلامت ضعیف تر در آینده را پیش بینی می کند. دیگری ابراز هیجان که عدم ابراز هیجان به ویژه هیجان های منفی در موقعیت های استرس زا می تواند مضر و آسیب رسان باشد.

افرادی که دچار دلشوره و نگرانی شدید هستند یا به دلایل مختلف دچار نگرانی می شوند با مراجعه به مرکز مشاوره می توانند توسط روانشناس استرس مورد بررسی قرار گیرند و آن ها می توانند با بررسی های دقیق به علت این مشکلات پی برده و با تمرینات مناسب به افراد کمک کنند تا آن را کنترل نمایند. این که همواره درکیر با این اختلال زندگی کنید کیفیت زندگی شما را کاهش می دهد و شما را با مشکلاتی رو به رو می کند که شرایط را دشوار تر می کند به همین دلیل درمان آن توصیه می شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی