کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

برخی از عوامل هستند که در رابطه ی عاطفی و زوجین به هنوان زنگ خطر به حساب می آیند

برخی از عوامل هستند که در رابطه ی عاطفی و زوجین به هنوان زنگ خطر به حساب می آیند و اگر که در رابطه وجود داشته باشند ان رابطه با تنش و مشکلات زیادی رو به رو خواهد شد. در ادامه به برخی از این زنگ خطر ها اشاره می کنیم.

 اگر که همسرتان را از خودتان بالاتر می دانید.

اگر که فکر می کنید همسرتان از شما باهوش تر است و یا از او زیاد نقل قول می کنید و هرگز با عقاید و باور ها و نگرش های همسر خود مخالفت نمی کنید و آن ها را زیر سوال نمی برید زیرا که این پیش فرض را دارید که او بیشتر از شما می داند و یا اگر که همواره تلاش می کنید که دیگران بدانند با چه کسی رابطه دارید تا آن ها را تحت تاثیر قرار دهید و احساس می کنید که هیچ وقت نمی توانید به موقعیت ها و موفقیت ایی که همسرتان رسیده ، برسید . مطالعات مرکز مشاوره خوب می گوید  اگر کار هایی که می کنید نه به خاطر این که خودتان می خواهید بلکه به خاطر این که همسرتان فکر می کند که درست هستند و این که اغلب می گویید که چون با او رابطه دارید احساس خوشبختی می کنید نه به خاطر این که دوست دارید بلکه به خاطر این که چنین فردی نصیبتان شده است و همواره تلاش می کنید که شبیه او شوید . باید به این نکته تاکید کنیم که شکست یک رابطه به دلیل تفاوت در جایگاه دو نفر نیست اگر از نگرش و طرز برخورد آن دو نفر ناشی می شود . اشکالی ندارد با فردی باشید که از شما باهوش تر و موفق تر است ، البته تا وقتی که هیچ یک از شما خود باوری تان را از دست نداده باشید .

همواره شما هستید که عذرخواهی می کنید.

زمانی که بدون هیچ دلیل قانع کننده ای طرف مقابل از شما ناراحت است و شما مدام عذرخواهی می‌کنید نشان از مشکلی جدی در رابطه می‌باشد. بهترین مشاور خانواده زمانی که مشکلی در رابطه به وجود می‌آید هر دو طرف برای رفع آن تلاش می‌کنند و قهر، سکوت و موارد دیگر کارساز نیست. زمانی که مشکلی در رابطه وجود دارد زوجین با استفاده از مهارت های حل مسئله باید برای از بین بردن مشکل تلاش کنند و این کار با گفتگو و درک کردن امکان پذیر است و البته عذرخواهی کردن و توانایی بخشیدن یکی از موارد مهم در هر رابطه‌ای می‌باشد. اما اگر که یکی از طرفین به دلیل ناراحت باشد، رابطه سالم نیست و زوجین باید در جهت اصلاح آن اقدام کنند.

اگر که ازادی تان محدود شده است.

در زندگی روزمره ی خود تصمیم های مختلفی می گیریم و وقتی کاری را برای انجام دادن انتخاب می کنیم که ایمان داریم درست است و احساس خوبی نسبت به خودمان خواهیم داشت و زمانی که کار اشتباهی می کنیم ، احساس گناه ، شرم و ناراحتی می کنیم . این احساسات ، احترامی را که برای خود قائلیم گسسته و عزت نفس ما را نابود می کند . به این نکته نیز باید اشاره کنیم که از سوی روانشناس تهران مطرح شده است برای این که انتخاب کنید باید مستقل باشید و به این معنی که باید بتوانید آزادانه خواسته ی خود را عملی کنید ، نه این که مجبور به انجام کاری شوید که درست است . به همین دلیل ، هر موقعیتی که آزادی ما را سلب می کند در واقع به عزت نفس ما لطمه وارد می کند ، زمانی که آزادی ما محدود شود ، توانایی انتخاب کردن ما نیز محدود می شود . همانطور که قابل مشاهده است احساس ازادی و عزت نفس با یکدیگر عجین شده اند .

اگر که همواره در خالت تدافعی هستید. 

 یکی از اشتباهات رایج زوجین حالت تدافعی گرفتن یکی از افراد یا هر دوی آن ها نسبت به یکدیگر است . بهترین مشاور خانواده می گوید این افراد بر سر اختلافات خود خیلی سریع سنگر می گیرند و همه ی مشکلات را از همسر خود می دانند و خود را از این مشکلات تبرئه می کنند . این در حالی است که چنین رفتاری نه تنها مشکلی را حل نمی کند ، بلکه اختلاف و تعارضات را بیشتر می کند و احتمال این که زوجین از هم فاصله بگیرند ، بیشتر است . اما آن چه که باید بدانیم این است که در موارد بسیاری زوجین در صورت مواجه شدن با تعارض و اختلاف هر دو به یک اندازه سهیم هستند و نمی توان یکی را علت تمام مشکلات و فرد دیگر را عاری از هر مشکل دانست . زن و مرد هر دو در ایجاد مشکل مقصر بوده و هر دو در جهت حل آن باید همکاری نمایند و هر دو به یک اندازه برای بهبود شرایط رابطه ی خود تلاش نمایند .برای کسب اطلاعات بیشتر با مرکز مشاوره خوب در ارتباط باشید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی