کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

 

 

علائم و نشانه ها :

A. ذهن‌پردازی زیاد و پیش‌بینی‌ B.ترس از ترک شدنC. نیاز بیش‌ازاندازه به اطمینانD. اجتناب از صمیمیتE. علائم جسمی و ارتباط ذهن و بدنF. کمال‌گرایی و استانداردهای غیر واقعیG. حسادت و عدم اطمینان

 علائم و نشانه ها :

A. ذهن‌پردازی زیاد و پیش‌بینی‌ B.ترس از ترک شدنC. نیاز بیش‌ازاندازه به اطمینانD. اجتناب از صمیمیتE. علائم جسمی و ارتباط ذهن و بدنF. کمال‌گرایی و استانداردهای غیر واقعیG. حسادت و عدم اطمینان

 

تأثیر ان بر روابط چیست؟

A. اختلال در ارتباطاتB. فشار بر اعتماد و صمیمیتC. پیامدهای بلندمدت در صورت عدم مدیریت

استراتژی‌های مقابله با اضطراب رابطه چیست؟

 توسعه هوش خودآگاهی، شناخت محرک‌ها و الگوها و ترویج هوش هیجانی ،ارتباط صریح و ترویج آسیب‌پذیری،اهمیت گفتگوی صادقانه وساخت اعتماد از طریق ارتباط،تعیین انتظارات واقعی،چالش تمایل به کمال‌گرایی،پذیرفتن نقص‌ها در روابط،تمرین‌های ذهنی برای کاهش اضطراب، گنجاندن مدیتیشن و تمرینات تنفس آگاهیدر زندگی روزمره ، تعیین مرزهای سالم و تعادل استقلال و ارتباط و تعیین نقش مرزها در کاهش اضطراب و جستجوی حمایت حرفه‌ای روان‌درمانی و مشاوره ازدواج ، مدیریت مسائل اساسی با مشاور روانشناس و ساخت و حفظ ارزش شخصیو استراتژی‌ها برای بهبود عزت نفس و  افزایش اعتماد به نفس شخصی و شرکت در فعالیت‌های مشترک برای تقویت روابط وایجاد خاطرات مثبت مشترک، تقویت ارتباطات عاطفی از طریق تجربیات مشترک، اولویت دادن به مراقبت از خود برای کلیه حوزه‌هاو اهمیت استراحت و تغذیه مناسب، گنجاندن فعالیت‌های شاد و آرامش‌بخش در زندگی روزانه وجشن گرفتن از موفقیت‌ها در رابطه. تشویق دستاوردها، هرچند کوچک و تقویت مثبت برای رشد متقابل.

 پرورش ارتباطات سالم و انعطاف‌پذیرچگونه امکان پذیر است؟

برای پرورش ارتباطات انسانی مشاوره ازدواج موارد زیر را نیز اضافه می کند.

روبرو شدن با چالش‌ها

در مقابله با چالش‌ها، زوج‌ها می‌توانند قوی‌تر شوند. پذیرفتن دشواری‌ها به عنوان فرصت‌ برای حمایت متقابل و حل مسائل، پایه‌ی محکمی برای یک رابطه ایجاد می‌کند. با همکاری مشترک افراد می‌توانند اضطراب رابطه را به یک عامل برای رشد مشترک تبدیل کنند.

پذیرش انعطاف‌پذیری

مشاور روانشناس می گوید انعطاف‌پذیری عنصر اساسی در هدایت چالش های رابطه است. اجازه دادن به فرصت برای تغییر و سازگاری، بهره‌گیری از طبیعت پویای ارتباطات انسانی را به همراه دارد. تربیت یک ذهن انعطاف‌پذیر به زوجین این امکان را می‌دهد که با تغییرات پیش‌آمده سازگار شوند و اطمینان حاصل شود که رابطه تقویت شده باقی می‌ماند.

 تکامل ارتباط

 حائز اهمیت است که بپذیریم که روابط تکامل پیدا می‌کنند.  پذیرفتن جریان هیجانات، چالش‌ها و پیروزی‌ها به غنی شدن  یک ارتباط عمیق و معنی‌دار کمک می‌کند.

تشویق به رشد فردی و روابطی

به کسانی که با اضطراب رابطه دست و پنجه نرم می‌کنند، باید بگوییم که رشد یک تلاش مشترک است. و همراه با درک، گفتگوی صریح، و جشن گرفتن از پیشرفت‌ها و ..... است.کاوش درونی و اکتشاف متقابل را پذیرا باشید، چرا که به روابط پربارتر و جذابتری منتهی خواهد شد.

 تعهد پایدار

ساختن و حفظ یک رابطه سالم نیازمند تعهد است. با گنجاندن این استراتژی‌ها در تعاملات روزانه خود همراه باانعطاف، درک و ارتباط دائمی الزامی است. به یاد داشته باشید، قدرت یک رابطه به کمال نیست بلکه در تلاش مشترک برای هدایت چالش های زندگی در کنار هم است.برای کسب اطلاعات بیشتر با مرکز مشاوره در اراباط باشید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی